Newsroom & Media center

Bij D’Ieteren Auto staan vernieuwing en mobiliteit centraal in ons nieuws. Ontdek het hier!

D’Ieteren Auto schrapt tijdelijk zijn Facebook- en Instagramcampagnes en sluit zich aan bij de beweging #StopHateForProfit

De sociale netwerken vormen een unieke verbinding tussen personen, merken en hun klanten. Vooral tijdens deze lockdownperiode bewezen ze hun nut en maakten ze het ons mogelijk in contact met elkaar te blijven ondanks de gezondheidscrisis.
Noch in onze onderneming, noch op deze netwerken echter worden racisme, onverdraagzaamheid, discriminerende uitspraken of onjuiste informatie getolereerd.
De missie van D’Ieteren Auto om voor onze medeburgers mee te werken aan een duurzame, vlotte en toegankelijke mobiliteit kan enkel coherent en geloofwaardig zijn, indien onze onderneming op dit vlak inclusief en waakzaam is.
Zoals tal van adverteerders in België en het buitenland hechten wij heel veel belang aan het feit dat deze aanzienlijke investeringen die wij besteden aan de mediaplatforms ter ondersteuning van onze merken, overeenstemmen met onze waarden.
In navolging van de Volkswagen-groep sluit D’Ieteren Auto zich aan bij de beweging #StopHateForProfit en schrapt het tijdens de maand juli zijn publiciteitsinvesteringen op de Facebook- en Instagramplatforms.
In nauwe samenwerking met onze partners en agentschappen moedigen we Facebook ten zeerste aan om met de adverteerders een constructieve dialoog te blijven aangaan, dit met het oog op het garanderen van een positieve omgeving, en om nog actiever te strijden tegen het verspreiden van haat, racisme, geweld, discriminatie en bedrieglijke informatie op de door Facebook beheerde platforms.

Brussel, 3 juni 2020

De Directie van D'Ieteren Auto heeft haar intentie bekendgemaakt om een versnellingsproject uit te voeren voor de transformatie van het bedrijf, als antwoord op de substantiële veranderingen in de automarkt.
Om de impact van de huidige gezondheidscrisis en de langetermijneffecten ervan op de vraag en het gedrag van de klant op te vangen, heeft de Directie van D'Ieteren Auto haar intentie bekendgemaakt om een versnellingsproject uit te voeren voor de transformatie van het bedrijf. Die transformatie werd ruim een jaar geleden opgestart als antwoord op een markt in volle verandering. Het project zou maatregelen omvatten om de interne structuren en werkmethodes aan te passen aan de nieuwe marktrealiteit en tot doel hebben de activiteiten die niet langer voldoen aan de behoeften van de concessiehouders of de klanten, te transformeren of stop te zetten. Als het project wordt bevestigd, zou dit kunnen leiden tot het verlies van 211 banen in België.
Denis Gorteman, CEO D’Ieteren Auto

Always on the move

Elk merk zijn eigen nieuws!

In de Media centers van onze merken vindt u alles over onze producten, vernieuwingen, toekomststrategieën, sportsponsoring en liefdadigheid. Blijf realtime op de hoogte van het dagelijkse nieuws over uw favoriete merken door op hun logo te klikken.

Deze website gebruikt cookies. We gebruiken cookies om onze website beter te laten werken en uw online ervaring te verbeteren. Door verder te gaan met het gebruik van deze website stemt u in met het gebruik van cookies.

Meer weten