In het nieuws

D’Ieteren aan het roer van de mobiliteitstransitie in België

D’Ieteren aan het roer van de mobiliteitstransitie in België

Nauwelijks 5 jaar geleden maakte D’Ieteren zijn ambitie bekend om een leidersrol op te nemen op het vlak van duurzame mobiliteit in België. Vandaag zijn we zover.

D’Ieteren kan een brede waaier aan m…

Nieuws

D’Ieteren aan het roer van de mobiliteitstransitie in België

D’Ieteren aan het roer van de mobiliteitstransitie in België

Nieuws

07.02.2023

Poppy breidt zijn diensten naar Luik uit

##poppy #mobility #carsharing
latest-news

06.02.2023

Lucien steekt tandje bij en telt nu 14 winkels in België

latest-news

25.01.2023

POPPY verdrievoudigt aantal deelwagens

latest-news
  • latest-news

    07.02.2023

    Poppy breidt zijn diensten naar Luik uit

    Poppy Mobility, de start-up voor gedeelde mobiliteit van de D’Ieteren Automotive groep met meer dan 3000 voertuigen, gaat van start in zijn eerste Waalse stad: Luik.

    Poppy Mobility, dat vandaag al actief is in andere steden als Brussel, Antwerpen, Gent en Mechelen en in de Belgische luchthavens, breidt vandaag zijn diensten uit naar Luik.

    De groei van diensten voor autodelen maakt het mogelijk het aantal auto’s in het bezit van gezinnen te verminderen. Dit wordt ook vermeld in het mobiliteitsplan van de stad Luik. Een privéwagen wordt slechts 5% van de tijd gebruikt en staat de rest van de tijd in de openbare ruimte geparkeerd. Een wagen met verschillende gebruikers delen optimaliseert het gebruik ervan.

    Poppy Mobility biedt gedeelde voertuigen aan die worden bediend met een mobiele app. Gebruikers kunnen een rit boeken, het voertuig ontgrendelen en hun reis beginnen. Er worden prijzen per minuut en per dag gehanteerd. Brandstof, parkeren, verzekering en onderhoud zijn in die prijs inbegrepen.

    “Deze oplossing vervolledigt het multimodale aanbod op het Luikse grondgebied. De voertuigen zijn een extra schakel in de keten van meer flexibele en toegankelijke mobiliteit voor iedereen”, legt Schepen van Mobiliteit Gilles Foret uit.

    Gebruikers kunnen “inter-city” verplaatsingen maken, d.w.z. een voertuig ophalen in een zone en weer parkeren in een andere Belgische stad waar Poppy actief is. Zo is het mogelijk om door heel België te reizen, maar ook naar Frankrijk, Nederland, Duitsland of Luxemburg - op voorwaarde dat het voertuig wordt teruggebracht naar een Belgische zone.

    Eind januari kondigde Poppy een uitbreiding van 1000 naar 3000 auto’s in de komende maanden aan. Vandaag is het de beurt aan de stad Luik om de deelwagens te verwelkomen. Er zijn nu 80 auto’s beschikbaar (waaronder 5 bestelwagens). De voertuigen staan verspreid over de straten en zijn klaar voor gebruik. De zones in Luik bestrijken het grootste deel van de stad, evenals Sart-Tilman, de commerciële zone Rocourt en enkele parkeergarages.

    “We zijn blij dat we onze dienst kunnen aanbieden aan de Luikenaars. De stad Luik heeft zijn eigen uitdagingen op het vlak van mobiliteit waar Poppy een bijdrage kan leveren. Eén gedeelde auto kan tot 15 privéwagens vervangen. Meer dan 1.000 parkeerplaatsen kunnen worden vrijgemaakt met 80 deelauto’s,” legt Sylvain Niset, CEO van Poppy Mobility, uit.

    Om de lancering in Luik te vieren, geeft Poppy gratis credits ter waarde van €20 aan nieuwe gebruikers die de applicatie willen testen met de code LIEGE.

     

    Over Poppy:

    Dankzij de samenwerking tussen een jong ondernemersteam en D’Ieteren AUtomotive werd in januari 2018 in Antwerpen de startup Poppy Mobility gelanceerd. Poppy is een platform voor gedeelde mobiliteit met meer dan 200.000 gebruikers. De app is de sleutel tot het ontgrendelen van voertuigen, die overal in de stad beschikbaar zijn voor verhuur.

    ##poppy #mobility #carsharing
    Lees verder
  • latest-news

    06.02.2023

    Lucien steekt tandje bij en telt nu 14 winkels in België

    De voorjaarsklassiekers komen eraan, tijd om de kuiten in te smeren. Dat doen we ook bij Lucien. We versterken onze ploeg dit voorjaar aanzienlijk met maar liefst 4 nieuwe winkels, zijnde Alpha Bikes met vestigingen in Lasne, Ukkel en Sint-Lambrechts-Woluwe en Cyclo Europe in Evere. De lievelingswinkel van de Belgen worden, met deze overnames zetten we alvast weer een stap in de goede richting. Lucien telt nu in totaal 14 winkels in Brussel en Antwerpen.

    Alpha Bikes werd in 2019 opgericht door de 2 broers Romão met als doel een netwerk van fietsenwinkels te creëren waar hoogwaardige lokale service en gerenommeerde merken als Cannondale, Granville en Bergamont hand in hand gaan. Alpha Bikes wilde vanaf dag 1 deel uitmaken van de ecologische & economische transitie van de Brusselse mobiliteit van de toekomst. Een visie die strookt met die van Lucien.

    Carlos Romão, gerant en voormalig eigenaar Alpha Bikes: “We hebben de aanpak van Karl van bij het eerste contact gesmaakt en vonden bij Lucien de waarden waar we ook bij Alpha Bikes voor staan. Wij zijn ervan overtuigd dat ons oorspronkelijke idee, de ecologische en economische mobiliteitsshift, door deze samenwerking met Lucien op een meer globale manier zal worden gestimuleerd, zodat we een groter publiek bereiken, zonder in te boeten op service en kwaliteit. Onze droom was om overal een Alpha-winkel te zien, dat dit samen met Lucien gerealiseerd zal worden, kunnen wij alleen maar toejuichen.

    Cyclo Europe Evere zag al in 1991 het levenslicht, toen met Frank Rombaut aan het roer. Sinds 2002 had met Nadine Morel een vrouw de touwtjes stevig in handen. En zij maken nu mee de overstap naar Lucien. Intussen verschoof niet alleen de focus van de zaak van race- naar stads- en elektrische fietsen, maar namen ze ook hun intrek in een groter pand in Evere.

    Nadine Morel, winkelmanager en voormalig eigenaar Cyclo Europe: “Met de huidige evolutie in de fietswereld, komen er grotere spelers op het toneel die de mobiliteit nog beter kunnen sturen en de consument daarbij ondersteunen. Bij Lucien vonden we eenzelfde visie: kwaliteit en service naar de klanten toe staat op één. Samenwerken om van Brussel in de toekomst een fietsstad te maken. Minder wagens en een aangenamere leefomgeving voor de bewoners. Met deze overname zijn we er zeker van dat onze klanten van dezelfde kwalitatieve service kunnen blijven genieten.”

    Karl Lechat, Managing Director Lucien: “Na 7 winkels in regio Antwerpen, tellen we dankzij deze overnames hetzelfde aantal in het Brusselse. Een mooie dekking van de regio, waarbij we zowel B2C als B2B de fietser maximaal willen soigneren op gebied van sales en aftersales. Met Cyclo Europe halen we jarenlange fietservaring in huis en een sterke Stromer-specialisatie (de Zwitserse speed pedelecs). En met Alpha Bikes krijgen we er in 1 klap 3 winkels bij met uitstekende ligging én een dynamisch team.”

    Daar stopt het verhaal echter niet, want zoals elke toprenner is Lucien ambitieus. Doel is dan ook om de komende maanden in andere centrumsteden het verhaal van Lucien verder uit te bouwen. Wordt vervolgd.

    Lees verder
  • latest-news

    25.01.2023

    POPPY verdrievoudigt aantal deelwagens

    Poppy Mobility, de deelmobiliteit start-up van D’Ieteren Automotive, verdrievoudigt de vloot van 1000 naar 3000 deelauto’s

    Brussel, 25 januari 2023 - Om aan de groeiende vraag van hun 200.000 gebruikers te voldoen, kondigde Poppy Mobility vandaag de uitbreiding van de vloot aan. De komende maanden worden 2000 nieuwe auto’s toegevoegd. De mobiliteitsapp is beschikbaar in Brussel, Antwerpen, Mechelen, Gent, Lier en op Belgische luchthavens. Het biedt momenteel 1000 auto’s, 50 bestelwagens, 2000 steps en 160 deelfietsen aan.

    «2022 was een recordjaar voor Poppy en deelwagens in het algemeen», legt Sylvain Niset, CEO van Poppy, uit. «Telewerken, de stijgende kosten van levensonderhoud en de aankoopprijs van een auto zorgen ervoor dat veel Belgen hun mobiliteitsgewoonten heroverwegen.»

    Volgens de berekeningen van het bedrijf zijn deelwagens goedkoper dan het gebruik van een privévoertuig onder de 12.000 km per jaar. «Vandaag betaalt de meerderheid van de automobilisten voor een voertuig dat meer dan 95% van de tijd ongebruikt is.»

    Als grote nieuwigheid biedt het jonge bedrijf high-end modellen aan, waaronder de Volkswagen T-Cross, de Skoda Kamiq en de Audi A4, die vandaag beschikbaar zijn via de Poppy-app. Meer modellen zijn in bestelling en zullen binnenkort beschikbaar zijn.

    Deze nieuwe, meer prestigieuze modellen zijn voorbehouden aan trouwe gebruikers ouder dan 26 jaar. Om de premium ervaring te versterken heeft het bedrijf besloten deze modellen niet in de herkenbare rode kleur van het merk aan te bieden, maar te kiezen voor meer sobere tinten.

    Enkele maanden geleden kondigde Poppy ook de lancering aan van gedeelde bestelwagens in Brussel en Antwerpen. Met deze grotere voertuigen kunnen gebruikers zware of omvangrijke ladingen vervoeren. Wegens het succes van dit aanbod is het bedrijf ook van plan om dit jaar het aantal Volkswagen Caddy’s en Transporters in de vloot uit te breiden.

    Naar de website van Poppy: Lab Box - Startup Studio 4 mobility (lab-box.com)

    Over Poppy:

    Dankzij de samenwerking tussen een jong ondernemersteam en D’Ieteren AUtomotive werd in januari 2018 in Antwerpen de startup Poppy Mobility gelanceerd. Poppy is een platform voor gedeelde mobiliteit met meer dan 200.000 gebruikers. De app is de sleutel tot het ontgrendelen van voertuigen, die overal in de stad beschikbaar zijn voor verhuur.

    Lees verder
  • all-news

    15.01.2023

    Opening van de eerste Microlino-showroom in België

    Bij D’Ieteren in de Brusselse Maliestraat te Brussel, gaat binnenkort een klantenruimte open die volledig is gewijd aan de kleine elektrische stadsauto. In het hart van de stad zal de showroom vanaf begin januari de eerste klanten onthalen.

    In de showroom kunnen klanten terecht voor alle informatie over de modellen en uitrustingen en krijgen ze deskundig advies over elektromobiliteit. Er zullen verschillende modellen tentoongesteld staan en ter beschikking gesteld worden voor een testrit.

    Het gros van de verkoop van het merk zal via de website van thuis uit of vanop kantoor, plaatsvinden want het configureren en bestellen van een Microlino is in enkele klikken geklonken. Maar wie wil kan ook online bestellen tijdens een bezoek aan de showroom.

    We zijn bijzonder tevreden onze showroom in het hoofdkwartier van D'Ieteren in het stadscentrum te openen, een natuurlijke thuisbasis voor de Microlino'. Vincent Struye de Swielande - Algemeen directeur Microlino

    Wim, Oliver en Merlin Ouboter, de Zwitserse familie die ook de beroemde Micro Kickscooter-step uitvond, zijn de bedenkers van de Microlino. Deze kleine stadsauto is het resultaat van een innovatieve aanpak: hij is milieuvriendelijker en neemt minder plaats in dan een auto en is tegelijk comfortabeler dan een tweewieler. Hij heeft een nominale capaciteit van 12,5 kW, een kofferinhoud van 230 l (wat overeenkomt met het volume van drie pakken waterflessen bijvoorbeeld) en een rijbereik dat varieert tussen 90 en 230 km. Bovendien is de Microlino het enige voertuig van deze categorie dat over een monocoque-onderstel beschikt. Dit type constructie verbetert de kwaliteit, levensduur en veiligheid ten opzichte van de klassieke buizenframes die meestal worden gebruikt in bijvoorbeeld microcars. De kleine stadsauto wordt gebouwd in de fabriek van het merk in Turijn, in Italië.

    Met een lengte van 2,5 meter vindt de Microlino bijna overal een plekje om op te laden, wat via een gewoon stopcontact drie tot vier uur duurt (afhankelijk van het type batterij). Dankzij een voertuiggewicht van zo’n 500 kg heeft de kleine elektrische motor helemaal geen moeite met het vervoeren van twee inzittenden en een volgeladen koffer van 230 l en is ook het rijden zelf aangenaam. Deze microauto is een zuivere vorm van mobiliteit die zich opwerpt tegen de huidige trend waarbij veel auto’s te groot zijn.

    Adres van de showroom

    D’Ieteren, Maliestraat 50, 1050 Brussel

    De Microlino is ook te zien zijn in Paleis 11 tijdens het autosalon van Brussel.


    Lees verder
  • all-news

    03.01.2023

    D’IETEREN presenteert D’IETEREN LUXURY PERFORMANCE

    Het huis van ‘s werelds meest exclusieve automerken

    D'Ieteren (BSX: DIE) onthult een nieuwe divisie binnen zijn retailorganisatie: D’Ieteren Luxury Performance.​Met een nieuwe identiteit, die de nieuw gedefinieerde bedrijfsstrategie voor zijn luxe automerken uitdrukt, staat de look-and-feel van D’Ieteren Luxury Performance voor de belofte om de beste klantenervaring te bieden met de meest exclusieve en gewilde automerken ter wereld, waaronder Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Rimac en Maserati (in Antwerpen) op de Belgische - en voor een aantal merken ook op de Luxemburgse - markt.

    ONGEËVENAARDE ERVARING

    D’Ieteren Luxury Performance bestaat momenteel uit zes officiële Porsche Centers, drie Bentley-concessies, twee Lamborghini-concessies, een Maserati-concessie en de exclusieve BELUX-distributie van de hypercarmerken Bugatti en Rimac. Met een decennialange, ongeëvenaarde ervaring in het verdelen van luxe automerken streeft de divisie ernaar om de meest veeleisende klanten een hele reeks faciliteiten aan te bieden, die idealiter nationaal gevestigd zijn: de verkoop van nieuwe, tweedehands en classic voertuigen, diensten en financiële voordelen met een duidelijke focus op het verbeteren van de persoonlijke digitale en fysieke ervaring binnen het netwerk van D’Ieteren Luxury Performance.

    ULTIEME MERKERVARING

    “Terwijl de handel van luxewagens de voorbije jaren ingrijpend is veranderd, werd duidelijk dat de perceptie van D’Ieteren als bedrijf in dezelfde mate moest evolueren om zijn onbetwistbare leiderspositie in de markt voor luxeauto’s te behouden”, aldus Eric Cortois, Managing Director van D’Ieteren Luxury Performance.
    “De nieuwe divisie D’Ieteren Luxury Performance streeft ernaar zowel binnen als buiten het bedrijf een ultieme merkervaring aan te bieden met een strategie die de nadruk legt op het leveren van de allerhoogste kwaliteit. Zo wil ze anticiperen op de strengste eisen en tegelijk inzetten op de wijdverbreide prioriteit om te ijveren voor meer duurzaamheid. De kernwaarden van D’Ieteren Luxury Performance, namelijk het bieden van een ultieme klantenervaring, respect voor de mensen en de planeet en waardengedreven ondernemerschap, zullen, samen met een concrete marktstrategie, de transformatie van de Belgische markt voor luxe automerken een duwtje in de rug geven. We nemen dan ook de nieuwste standaarden van de OEM (Original Equipment Manufacturer) in acht en werken samen met onze belangrijkste servicepartners om de nieuwe kopers van luxeauto’s en -merken, de generaties Z en Y, beter te begrijpen en te bedienen. Zij hebben immers hogere verwachtingen wat betreft inhoud, duurzame visie en gepersonaliseerde ervaring.

    LUXE- EN PERFORMANCE-ERVARING NAAR EEN HOGER NIVEAU TILLEN

    De nieuwe merkidentiteit zal in 2023 worden onthuld tijdens de 100ste Brussels Motor Show, die van 13 tot 22 januari plaatsvindt in Paleis 11 in de Brusselse Heizel. De nieuwe divisie zal hier opvallend worden belicht op speciale digitale media en ook live events en bepaalde zones van D’Ieterens grootste retailfaciliteiten zullen een tipje van de sluier oplichten. D’Ieteren Luxury Performance zal eveneens aanwezig zijn op verschillende belangrijke nationale en internationale evenementen waarbij het nieuwe logo en de nieuwe beelden en kleuren, afgestemd op de kernwaarden en merkidentiteit van de divisie, te zien zullen zijn.

     

     

    Bij de divisie D’Ieteren Luxury Performance horen:

    • - Een eigen logo: het opvallende logo stelt de luxe en performance divisie, wagens, merken en mensen voor en het ziet er prestigieus, luxueus en elegant uit. De vormen, geïnspireerd op het weglatingsteken van D’Ieteren, komen subtiel samen en creëren zo een elegante, maar krachtige, voortuitziende beweging.
    • - Eigen merkkleuren: de combinatie van zeer exclusieve kleuren - zwart, wit, platinum en brons - verwijst naar de rijkdom van de verdeelde luxe automerken. Ze werken allemaal samen om de luxe ervaring en performance naar een volgend niveau te tillen.
    • - Een inclusieve statement, ook.
    • - Gerichte communicatiekanalen, gericht serviceportfolio en exclusieve evenementen.
    • - De missie van de nieuwe divisie luidt als volgt: ​ het huis van ‘s werelds meest exclusieve automerken zijn.
    Lees verder
  • all-news

    08.11.2022

    Lucien maakt concrete plannen voor de tweede levenscyclus van de fiets

    Lucien maakt concrete plannen voor de tweede levenscyclus van de fiets

    Dankzij de overname van ReCycle, winkel van tweedehandsfietsen en een samenwerking met Vélo Solidaire in Brussel zorgen wij voor een duurzame en betaalbare fiets voor elke Belg.

    Lucien, fietsketen van D’Ieteren, zet de ingeslagen weg richting duurzame mobiliteit en circulaire economie voort. De ambitie van Lucien om de favoriete fietsenketen voor de Belgen te zijn, is groot. Voor alle Belgen, met nieuwe en binnenkort ook tweedehandsfietsen. De overname van ReCycle in Waterloo past hiermee perfect in het verhaal.

    ReCycle werd opgericht in 2021 door Pierre Cuvelier met het idee om het leven van fietsen te verlengen. De naam zegt het zelf: recycleren, renoveren, recupereren en respecteren. Met de overname creëert Lucien de mogelijkheid om zijn fietsen een tweede leven te bieden, denk maar aan end of lease of demo- en vervangfietsen die hiermee de kans krijgen om opnieuw de baan op te gaan. Kwaliteitsvolle fietsen aan een betaalbare prijs, toegankelijk voor iedereen. Uiteraard kan je in Waterloo ook terecht voor fietskleding & accessoires, deskundig advies en dito nazorg zoals klanten dat inmiddels van elke Lucien-winkel gewoon zijn.

    Karl Lechat, directeur: “Om zijn ontwikkeling voort te zetten en volledig tegemoet te komen aan de behoeften van de duurzame en circulaire wereld, begeeft Lucien zich op de tweedehandsmarkt. Met de overname van ReCycle wil Lucien de klanten in staat stellen een kwaliteitsfiets te vinden voor een betaalbare prijs. Net als in de andere Lucien-winkels zullen ze hier profiteren van kwaliteitsservice, ondersteuning, financiering, verzekering en garantie. Zowel in de fysieke winkel in Waterloo, als op de website zijn geweldige aanbiedingen te vinden.”

    Pierre Cuvelier, ReCycle: “We zijn ervan overtuigd dat we samen beter en sterker kunnen antwoorden op de stijgende vraag naar kwaliteitsvolle tweedehandse fietsen, die in de toekomst alleen maar zal toenemen. Het concept van onze winkel, samen met de kwaliteit van Lucien, is een winnende combinatie.”

    Lucien wil niet alleen de mogelijkheid geven om een tweedehandsfiets te kopen maar zal zijn klanten ook de mogelijkheid bieden om hun oude fiets over te nemen. Die zal ReCycle dan tweedehands doorverkopen. Maar daar stopt het niet, we slaan ook de handen in elkaar met het project Vélo Solidaire om samen oude, ongebruikte fietsen te verzamelen. Deze fietsen worden door hen ‘ge-refurbisht’ tot een fiets die gratis ter beschikking wordt gesteld van personen van Brusselse verenigingen of gemeenschappen die de fiets willen gebruiken als vervoersmiddel. Dit is een initiatief van Brussel Mobiliteit en wordt uitgevoerd door fietsverenigingen Pro Velo, Les Ateliers de la rue Voot en CyCLO vzw.

    En het blijft niet beperkt tot het overnemen van oude fietsen alleen, want dankzij een samenwerking met de collega’s van MyWay kunnen we ook wagens overnemen in het kader van de aankoop van een fiets. ​

    Samen met ReCycle en Vélo Solidaire gaat Lucien voor een duurzame toekomst met een betaalbare fiets voor elke Belg.

    Voor meer informatie over Lucien: https://lucien.bike/nl/

     

    Lees verder
  • all-news

    22.06.2022

    EDI - Electric by D'Ieteren heeft Go-Solar overgenomen

    De dochtermaatschappij van D'Ieteren koppelt voortaan haar aanbod oplaadoplossingen voor elektrische voertuigen aan het installeren van fotovoltaïsche panelen en batterijen en geeft zo de elektromobiliteit in België een duwtje in de rug.

    Met de overname van Go-Solar vult EDI, Belgische leider in de commercialisering en installatie van oplaadstations voor elektrische voertuigen, zijn aanbod voor automobilisten aan door hun voor te stellen om zowel producent als verbruiker van groene energie te zijn.

    Go-Solar is een toonaangevend installatiebedrijf van fotovoltaïsche panelen en thuisbatterijen in België en beoogt de zelfconsumptie van groene energieproductie te optimaliseren en zo de kosten van het elektriciteitsverbruik van zijn klanten te verminderen.

    Denis Gorteman, CEO van D’Ieteren: "De overname van Go-Solar door EDI is een strategische zet die zal helpen om de elektromobiliteit in België te promoten door de klantenervaring te vereenvoudigen via een integraal aanbod. Ze draagt bij aan een verkleining van de koolstofvoetafdruk van mobiliteit en ligt volledig in de lijn van onze missie om te werken aan vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen.”

    Go-Solar, opgericht in 2008, is een Belgisch familiebedrijf met een erkende expertise in de installatie van fotovoltaïsche panelen en thuisbatterijen. Deze geïntegreerde aanpak is een sleutelfactor voor succes in een krachtige groeimarkt. Het bedrijf, dat een groei met dubbele cijfers kent, is voornamelijk actief in het Vlaamse Gewest en wil zijn activiteiten over het hele land uitbreiden door gebruik te maken van het potentieel aan activiteiten dat door de fusie met EDI wordt geboden.

    Met de overname van Go-Solar wil EDI zijn leiderspositie op de markt consolideren, in lijn met zijn missie om de elektromobiliteit in België te bevorderen en tegelijk een economisch en ecologisch voordeel te koppelen aan het energieverbruik van zijn klanten.

    Nicolas Paris, CEO EDI: "Voertuigen met een oplaadaansluiting zullen tegen 2025 naar verwachting goed zijn voor 50% van de verkoop van nieuwe voertuigen. Met de overname van Go-Solar willen wij het leven van onze klanten gemakkelijker maken door hun een volledig elektrisch ecosysteem aan te bieden en door voort te bouwen op de bewezen deskundigheid, de kwaliteit van de teams en de betrouwbaarheid van de installaties van Go-Solar.”

    Chris Poppe, Founder/ Managing Director Go-Solar: "Ons associëren met een sterke partner die zich volop inzet voor de bevordering van elektromobiliteit is een kans die we niet onbenut wilden laten. Door onze beide activiteiten te combineren en onze krachten te bundelen kunnen we een positieve bijdrage leveren aan de klimaat-, energie- en economische uitdagingen waarmee we te maken hebben. De ondernemingsgeest en de aandacht voor kwaliteit die onze twee bedrijven verbinden, voorspellen een veelbelovende toekomst.”

    Over EDI:
    EDI, marktleider in België, biedt een breed scala aan oplaadoplossingen, van aangesloten kabels die werken met een klassiek stopcontact tot high-end oplaadstations die de oplaadsnelheid automatisch regelen in functie van het beschikbare elektrische vermogen en de fotovoltaïsche productie op het dak. De kracht van EDI ligt in de ondersteuning van A tot Z, die het zijn klanten biedt, met ervaren teams, met veel aandacht voor de kwaliteit van de aangeboden producten en een compleet dienstenaanbod. Dat bestaat uit een gedeelde facturatie van het elektriciteitsverbruik voor bedrijfswagens, een optimalisatie in real time van de oplaadsnelheid en toegang tot een netwerk van 250.000 openbare oplaadpunten in Europa.

    Voor meer informatie: https://www.edi.be/charging-stations

    Lees verder
  • all-news

    25.03.2022

    Lab Box neemt Taxis Verts, de grootste Brusselse taxispeler, over

    Lab Box, de start-upstudio van D’Ieteren die gespecialiseerd is in nieuwe
    mobiliteitsoplossingen, neemt het Brusselse taxibedrijf Taxis Verts over. Met de
    overname willen Lab Box en D’Ieteren van Taxis Verts de nationale taxileider
    maken en het voortouw nemen om de sector duurzamer en digitaler te maken.
    D’Ieteren heeft als visie om een vlotte en duurzame mobiliteit te bouwen voor iedereen.
    Dit gaat veel ruimer dan het louter verkopen en verdelen van voertuigen. Met de blik
    op de toekomst gericht, bouwt D’Ieteren samen met Lab Box een breed ecosysteem
    aan merken, producten en diensten met als enig doel ieders dagelijkse mobiliteit
    gemakkelijker te maken.
    Taxis Verts is erkend historisch leider in de Brusselse taxisector. In hun zoektocht naar
    de geschikte overnemer, was het voor de twee eigenaars Michel Pêtre en Jean-Michel
    Courtoy belangrijk om duurzame groei te verzekeren. Met de overname door D’Ieteren
    slaan ze twee vliegen in een klap: Taxis Verts blijft enerzijds in Belgische handen en
    anderzijds zal hun groei verdergezet worden op nationaal niveau. Het huidige
    managementteam (met Jean-Michel Courtoy en Michel Pêtre) blijft aan boord.
    Het plan is om een duurzame en innovatieve taxi-aanbieder uit te bouwen. De
    bevoorrechte link met D’Ieteren zal helpen om de chauffeurs een duwtje in de rug te
    geven richting elektrische voertuigen. Lab Box zal helpen om nog meer in te zetten op
    innovatie en digitalisatie en zo de gebruikerservaring verder optimaliseren.
    Samen hebben de twee prominente mobiliteitsspelers in België, Taxis Verts en
    D’Ieteren, de beste troeven in handen om de leider te worden in de groeiende en
    veranderende taxisector.

    Lees verder
  • all-news

    10.02.2022

    LUCIEN - Het nieuwe fietsmerk van D'Ieteren

    Voor fietsers, door fietsers

    D’Ieteren verzamelt zijn activiteiten rond tweewielers onder het merk Lucien en heeft als ambitie de favoriete winkelketen te worden van fietsers in België.

    Een voornaam die zijn ambities weerspiegelt

    De keuze om een voornaam te gebruiken als merknaam is niet toevallig. Hij vertaalt de ambitie van D’Ieteren om met teams van gepassioneerde specialisten een lokale, gepersonaliseerde klantenervaring te bieden in alle levensfasen van de fiets. Met behulp van Lucien wil D’Ieteren een sterke en duurzame vertrouwensband opbouwen met zowel zijn klanten als zijn leveranciers.

    Karl Lechat, directeur: 'Lucien is een voornaam die vertrouwd voelt. Iedereen kent Lucien en iedereen vertrouwt hem. Het is precies dat gevoel dat we aan de klanten willen geven door hen beter te leren kennen en hen een betrouwbare en kwaliteitsvolle service te bieden. Lokale verankering en nabijheid zijn fundamentele principes van het merk.'

    De kwaliteit van de aangeboden service en de expertise van de bestaande teams waren voor D’Ieteren de belangrijkste criteria bij zijn recente winkelovernames in Brussel en Antwerpen. D’Ieteren brengt zelf zijn vaardigheden en zijn ervaring inzake netwerkbeheer, marketing, financiering en digitalisering mee en zal toezien op de permanente vorming van de teams zodat de marktontwikkelingen op de voet kunnen gevolgd worden. Deze concurrentievoordelen maken het Lucien mogelijk om zowel online als in de verkooppunten een hoogwaardige service met een menselijk karakter te creëren en zo de fietsketen te worden waar fietsers massaal voor kiezen.

    Karl Lechat: 'Onze fietsactiviteit zal over toegewijde winkels beschikken, voornamelijk in de stad omdat daar de vraag is, met deskundigen met kennis van zaken. Wij willen de klant adviseren bij oplossingen inzake financiering, verzekering, onderhoud en overnames. Lucien zal altijd klaar staan voor zijn klanten zodat ze in alle gemoedsrust van hun fiets kunnen genieten.'

    Lucien, een knipoog naar het verleden

    Hij herinnert ons aan Lucien D’Ieteren (6 juli 1880 – 24 december 1966), de visionaire ondernemer die in 1931 een andere weg insloeg met het familiebedrijf, namelijk die van het importeren van auto’s. Toen begon het bedrijf de merken Studebacker en Pierce-Arrow te vertegenwoordigen en later volgden onder andere de merken van de Volkswagen-groep.

    Karl Lechat: 'Sinds het begin is de ondernemingsgeest het duidelijkste kenmerk van het Huis D’Ieteren. Die heeft er trouwens voor gezorgd dat het bedrijf meer dan tweehonderd jaar oud is geworden. Met de lancering van Lucien willen we deze instelling voortzetten en deelnemen aan de veelbelovende ontwikkeling van de fietsmarkt in België.'

    Coming soon …

    Lucien zal in de lente van 2022 zijn eerste grote winkel openen in Brussel. Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m2 zal deze winkel beschikken over een testbaan en een werkplaats van topniveau. Met een compleet aanbod en fietsgamma, met merken als Tern, Urban Arrow en Cube ... De iBike-winkels die onlangs in Antwerpen werden overgenomen, zullen de nieuwe merknaam Lucien progressief aannemen.

    Intussen zal Lucien verder uitbreiden door winkels te verwerven in de belangrijkste steden van het land, om binnen 5 jaar over een volledig Belgisch netwerk te beschikken.

    Lucien in cijfers
    -      9 winkels, waarvan 8 in de regio Antwerpen en 1 in Elsene
    -      65 medewerkers
    -      Meer dan 30 merken vertegenwoordigd

    Ontdek Lucien online
    https://www.lucien.bike

    Lees verder
  • all-news

    04.01.2022

    Ontdek hier onze nationale campagne

    D'Ieteren innoveert en lanceert voor het eerst een nationale multimerkencampagne van 3 tot 31 januari ter gelegenheid van de salonperiode. Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, ŠKODA en Porsche bundelen hun krachten op het nieuwe platform dezewordthet.be/voicimavoiture.be, waarop bezoekers hun ideale Top 5 van auto's kunnen ontdekken op basis van persoonlijke criteria.

    Zodra de bezoeker zijn ideale model heeft geselecteerd, kan hij via het platform de contactgegevens van de dichtstbijzijnde concessiehouder vinden of een offerte aanvragen.

    José Fernandez, Chief Marketing & Digital Officer D'Ieteren: "Deze innovatieve aanpak benut het volledige modellengamma van de Volkswagen-groep en werd zo eenvoudig mogelijk opgezet om klanten te begeleiden bij hun keuze. Er wordt rekening gehouden met hun gebruikscriteria en met de technologische ontwikkelingen, met name op het gebied van hybride en elektrische voertuigen.”

    De lancering van het internetplatform zal worden ondersteund door een grote communicatiecampagne, waaronder een digitale campagne en een grote tv- en radiocampagne.

    Januari is in de automobielsector de traditionele maand om goede deals af te sluiten en het succes van deze salonperiode is onmiskenbaar, zelfs wanneer het Salon niet plaatsvindt.

    Elk jaar is er een grote vraag van klanten naar informatie en drijven merken hun inspanningen op om het leven makkelijker te maken voor wie een nieuwe auto wil aankopen of op zoek is naar inspiratie voor een toekomstige aankoop. Wanneer klanten de deur van de showroom openen, zijn ze meestal al goed geïnformeerd dankzij de steeds uitgebreidere merkenwebsites.

    Maar vandaag waar het aanbod van modellen en vooral van motoren steeds groter wordt, is kiezen complexer geworden. Zo ontstond het idee om in een paar klikken een comfortabele oplossing te bieden door alle modellen van de importeur samen te brengen en een ‘short list’ te maken met het ideale model op de eerste plaats.

    Het adres van het platform is www.dezewordthet.be.

    Ontdek hier de campagne

    Lees verder
  • all-news

    14.12.2021

    Bike

    D’Ieteren neemt verdere stappen in het uitbouwen van zijn activiteit in de fietsretail met de overname van fietsenketen iBike in Antwerpen

    In het kader van de verdere uitbouw van D’Ieteren’s mobiliteitsstrategie werd de ambitie geformuleerd om binnen dit en 5 jaar een nationale keten op te richten voor verkoop en onderhoud van fietsen. Hiertoe volgt vandaag de tweede overname met fietsenketen iBike in Antwerpen, na de eerste overname van Goodbikes in Brussel.

    iBike is de grootste fietsenketen in de Antwerpse regio en een van de grootste spelers in België. iBike heeft 8 winkels en centraal magazijn die ongeveer 30 topmerken verkopen. iBike richt zich niet alleen tot pendelaars en stadsfietsers met een assortiment elektrische fietsen, bakfietsen, racefietsen mountainbikes vouwfietsen, reisfietsen, kinderfietsen, en ook alle accessoires en onderdelen ,maar verkoopt ook rechtstreeks aan zo'n 100 bedrijven en overheidsinstanties.

    Karl Lechat, Managing Director Bikes Division bij D’Ieteren: "Wij hebben in iBike de juiste strategische partner gevonden om samen met ons de ambitieuze toekomstplannen waar te maken. Naast een onmiskenbare operationele expertise, hooggekwalificeerd en regelmatig opgeleid personeel, en een aanbod van kwaliteitsproducten en -diensten, stelt iBike de klant centraal. Deze kwaliteit van dienstverlening door deskundige en gepassioneerde mensen zal ons in staat stellen om samen een belangrijke rol te gaan spelen in de nieuwe mobiliteit en dit met een menselijk gezicht. Als een van de eerste fietswinkelketens van België heeft iBike innovatie steeds hoog in het vaandel gedragen, wat wij samen nu naar een nieuw niveau willen tillen."

    Marc Groven, manager van iBike: "De fiets is een onbetwistbare oplossing voor een duurzamer vervoer in steden. Door onze krachten te bundelen spreekt D’Ieteren haar vertrouwen uit in onze expertise en in de kwaliteit van onze mensen. In een markt in volle verandering zijn wij verheugd deel te nemen aan een nieuw avontuur dat ons zal toelaten om, samen met D'Ieteren, de best mogelijke diensten te ontwikkelen, beschikbaar online of in de winkel. Deze zullen een belangrijke factor zijn bij de ondersteuning van de groei van de fiets in België."

    Het iBike-team, onder leiding van Marc Groven, blijft verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de Antwerpse winkels.

    De fietsketen van D'Ieteren wordt momenteel uitgebouwd door overnames, voornamelijk in grote steden, waarbij wordt verder gebouwd op de expertise van de bestaande teams. D'Ieteren voegt hieraan zijn knowhow inzake marketing, onlineverkoop, financiering, B2B en netwerkbeheer toe.

    Dankzij het ecosysteem dat de D'Ieteren Bikes divisie wil creëren, zullen hun klanten kunnen genieten van een volledig geïntegreerde en omnichannel service. Zij zullen online informatie kunnen inwinnen, een proefrit kunnen aanvragen, met ervaren adviseurs in de winkel kunnen spreken, hun fiets kunnen laten leveren, een online factuur kunnen raadplegen, enz.

    Naast zijn nieuwe positie in de Antwerpse regio is de fietsafdeling van D'Ieteren ook actief in de Brusselse regio, waar het een flagshipstore wil ontwikkelen in de leegstaande ruimtes van zijn hoofdzetel.

    Deze flagship store zal een oppervlakte van meer dan 3.000 m² beslaan, met een werkplaats en een testbaan.

    De opening is gepland voor het einde van het eerste kwartaal van 2022, met een merkidentiteit die voor de gelegenheid zal worden onthuld.

    De fietsactiviteit van D'Ieteren vormt een aanvulling op zijn auto-activiteit en andere mobiliteitsdiensten, zoals de gedeelde mobiliteit met Poppy. Het draagt actief bij tot de missie van het bedrijf om te werken aan vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen.

    Lees verder
  • all-news

    29.11.2021

    WONDERGROUP, het nieuwe ecosysteem van meerdere merken van D'Ieteren

    Claude Willaert, CEO van WONDERGROUP, vertelt erover in deze video.

    In het kader van zijn missie om een vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen na te streven, ontplooit D'Ieteren, via zijn dochtermaatschappij WONDERGROUP, een ecosysteem van meerdere merken in 3 specifieke domeinen: tweedehandswagens onder het MyWay-label, mechanisch onderhoud en herstelling en 

    • carrosserie onder het WONDERCAR-label.

    Dit ecosysteem vormt een aanvulling op de activiteiten van D'Ieteren op het gebied van de invoer en de distributie van de merken van de Volkswagen-groep via een officieel netwerk dat over heel België verspreid is.

    WONDERGROUP wil zijn diensten aanbieden voor alle automerken in België, door een digitale aanpak te combineren met een netwerk van franchisenemers.

    De ambitie is groot op alle drie de werkterreinen, hoewel de afdeling naverkoop mechaniek nog in de beginfase van ontwikkeling is.

    WONDERGROUP wil voor al zijn klanten de beste prijs-kwaliteitverhouding garanderen en een referentiespeler worden, zowel op de markt van tweedehandswagens als op die van de naverkoop.

    Lees verder
  • all-news

    13.10.2021

    Het merk CUPRA zal aanwezig zijn op de Brussels Motor Show 2022

    CUPRA zet met zijn aanwezigheid in op naambekendheid
    Aurélie Vanneste: “ Onze elektrische toekomststrategie, de unieke stijl van onze CUPRAmodellen en de sportieve insteek van het merk zullen de bezoekers van de Brussels Motor Show niet onberoerd laten.”

    CUPRA, het nieuwe merk uit de D’Ieteren-portfolio dat bij zijn lancering begin 2021 jaar niet de
    gelegenheid kreeg om zich aan het grote publiek te tonen, zal deelnemen aan zijn eerste Belgische autosalon: de Brussels Motor Show 2022. Het merk zal er aanwezig zijn met de hybride versies van de Formentor en de volledig elektrische Born.
    CUPRA heeft de ambitie om via de Brussels Motor Show meer naambekendheid te verwerven bij het grote publiek. Op dit ogenblik bestaat het distributienetwerk van het merk in België uit 10 CUPRA Corners in SEAT-concessies. De ontwikkelingsstrategie van het merk CUPRA in ons land zal de combinatie zijn van een online- en offlinebenadering om in te spelen op de wereldwijde verwachtingen van klanten, en mikt op een nationale dekking van het merk tegen eind 2024.

    Aurélie Vanneste, CUPRA Manager: “Wij kijken ernaar uit om CUPRA aan het grote publiek te
    kunnen tonen tijdens de Brussels Motor Show. Onze elektrische toekomststrategie, de unieke
    stijl van onze CUPRA-modellen en de sportieve insteek van het merk zullen de bezoekers van de Brussels Motor Show niet onberoerd laten.

    Lees verder
  • all-news

    07.10.2021

    D'Ieteren doet zijn eerste overname in de fietsdetailhandel in Brussel met de aankoop van de winkel Goodbikes

    Deze overname ligt in lijn met de ambitie van D’Ieteren om de ontwikkeling van vlotte en duurzame mobiliteit te ondersteunen en te versnellen. Het is de bedoeling van de fietsafdeling, die enkele maanden geleden werd opgericht, om binnen 5 jaar een nationale keten van verkoop en naverkoop van fietsen, voornamelijk elektrische, op te bouwen, te beginnen met de grote steden.

    Op die manier geeft D'Ieteren concreet gestalte aan zijn wens om een plaats in te nemen op de fietsenmarkt, naast zijn auto-activiteit en andere mobiliteitsdiensten, zoals gedeelde mobiliteit met in het bijzonder Poppy.

    Het aandeel van de fiets, en met name van de elektrische fiets, in dagelijkse verplaatsingen was vóór de Covid-periode al sterk gegroeid en blijft toenemen.

    Volgens de Polaris mobiliteitsstudie die D'Ieteren onlangs heeft uitgevoerd, zegt 40% van de Belgische gebruikers de fiets te willen gebruiken voor hun dagelijkse verplaatsingen; het aandeel van de fiets in de verplaatsingen zal naar verwachting stijgen van 11% tot 15% in 2030, vaak als aanvulling op de auto. Steeds volgens Polaris zullen tegen 2030 2 van de 3 fietsen elektrisch zijn.

    Karl Lechat, Managing Director Bikes Project bij D’Ieteren: "Wij willen de hele levenscyclus van de tweewieler ondersteunen, met een zeer hoge kwaliteit van de dienstverlening, zowel online als in het verkooppunt, en met een menselijk gezicht. Onze fietsactiviteit zal over speciale ruimtes beschikken, voornamelijk in de stad omdat daar de vraag is, met deskundigen met kennis van zaken. Wij willen de klant adviseren bij oplossingen inzake financiering, verzekering, onderhoud en overnames.

    Aanvankelijk zal de keten tot stand worden gebracht door overnames, waarbij gebruik zal worden gemaakt van de expertise van de bestaande teams.

    D'Ieteren zal zijn knowhow inzake marketing, onlineverkoop, financiering, B2B en netwerkbeheer inbrengen. Deze overnames beginnen in Brussel en zullen worden gevolgd door de andere grote steden.

    "Op dit moment kunnen lokale winkels niet rekenen op online ondersteuning, terwijl de grote online spelers niet beschikken over een fysiek netwerk of advies. Wij willen beide aspecten combineren door te kiezen voor een omnichannel klantervaring.”

    Dankzij het ecosysteem dat de fietsafdeling van D'Ieteren wil creëren, zullen zijn klanten kunnen genieten van een volledig geïntegreerde dienstverlening. Zij kunnen online informatie inwinnen, een proefrit aanvragen, met ervaren adviseurs in de winkel praten, hun fiets laten bezorgen, een online factuur bekijken, enz.

    "In het kader van het mobiliteitsbudget is er bij de werknemers een sterke vraag naar voorspelbaarheid en leesbaarheid. Ik ben ervan overtuigd dat het one-stop-shop, kant-en-klare aspect een belangrijke factor zal zijn bij de ondersteuning van de groei van de B2B-markt voor elektrische fietsen.”

    GoodBikes, overgenomen door D'Ieteren, is een winkel voor elektrische fietsen, bakfietsen, vouwfietsen, reisfietsen, mountainbikes en kinderfietsen. Het bedrijf werd 4 jaar geleden opgericht en heeft ook een reparatiewerkplaats. Het is gelegen aan de Amerikastraat in Elsene, naast het hoofdkantoor van D'Ieteren.

    Giovanni Franzi, manager van Goodbikes: "De fietsenmarkt is opwindend en volop in beweging. Het verheugt ons dat we daar enkele jaren geleden mee begonnen zijn en dat we ter plaatse relevante deskundigheid hebben ontwikkeld. Door deze expertise te combineren met de knowhow van D'Ieteren zullen we samen een klantenervaring met een hoge toegevoegde waarde kunnen ontwikkelen en tegelijkertijd het gebruik van de fiets voor zoveel mogelijk mensen vergemakkelijken. Dit is het begin van een mooi avontuur.”

    Het GoodBikes-team van 8 personen zal instaan voor het dagelijks beheer van de nieuwe winkel in Elsene. De winkel wordt gevestigd in het leegstaande pand van D'Ieteren in de Amerikastraat. Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m2 zal deze winkel beschikken over een testbaan en een complete en vakkundige reparatiewerkplaats. De opening is gepland voor het einde van het eerste kwartaal van 2022, met een branding die bij die gelegenheid zal worden onthuld.

     

    Lees verder
  • all-news

    17.09.2021

    D'Ieteren heeft besloten voor de periode van het Autosalon te mikken op een commerciële strategie van nabijheid met al zijn concessiehouders

    Zijn merken zullen daarom niet aanwezig zijn op de Brussels Motorshow 2022

    In de huidige marktomstandigheden vonden we dat we niet optimaal konden profiteren van onze aanwezigheid op het salon van volgend jaar.

    Voortbouwend op de positieve ervaring van 2021 zullen al onze merken begin 2022 opnieuw een dynamische verkoopcampagne voeren, waarbij een digitale aanpak gecombineerd wordt met het uitnodigen van klanten om showrooms te bezoeken in concessies over het hele land.

    Op deze manier willen we tegemoet komen aan een vraag van onze klanten, die meer flexibiliteit zoeken bij het inwinnen van informatie en gepersonaliseerd advies van specialisten in onze merken en diensten op het gebied van mobiliteit, vooral met de komst van elektromobiliteit.

    Tijdens deze periode zullen de klanten uiteraard kunnen profiteren van de traditionele voordelige voorwaarden voor de aankoop van hun voertuig.

    Lees verder
Meer nieuws

Nieuws over onze merken

Ontdek het laatste nieuws over onze voortdurend evoluerende merken.