In het nieuws

EDI - Electric by D'Ieteren heeft Go-Solar overgenomen

EDI - Electric by D'Ieteren heeft Go-Solar overgenomen

De dochtermaatschappij van D'Ieteren koppelt voortaan haar aanbod oplaadoplossingen voor elektrische voertuigen aan het installeren van fotovoltaïsche panelen en batterijen en geeft zo de elektromo…

Nieuws

EDI - Electric by D'Ieteren heeft Go-Solar overgenomen

EDI - Electric by D'Ieteren heeft Go-Solar overgenomen

Nieuws

25.03.2022

Lab Box neemt Taxis Verts, de grootste Brusselse taxispeler, over

latest-news

10.02.2022

LUCIEN - Het nieuwe fietsmerk van D'Ieteren

latest-news

04.01.2022

Ontdek hier onze nationale campagne

latest-news
  • latest-news

    25.03.2022

    Lab Box neemt Taxis Verts, de grootste Brusselse taxispeler, over

    Lab Box, de start-upstudio van D’Ieteren die gespecialiseerd is in nieuwe
    mobiliteitsoplossingen, neemt het Brusselse taxibedrijf Taxis Verts over. Met de
    overname willen Lab Box en D’Ieteren van Taxis Verts de nationale taxileider
    maken en het voortouw nemen om de sector duurzamer en digitaler te maken.
    D’Ieteren heeft als visie om een vlotte en duurzame mobiliteit te bouwen voor iedereen.
    Dit gaat veel ruimer dan het louter verkopen en verdelen van voertuigen. Met de blik
    op de toekomst gericht, bouwt D’Ieteren samen met Lab Box een breed ecosysteem
    aan merken, producten en diensten met als enig doel ieders dagelijkse mobiliteit
    gemakkelijker te maken.
    Taxis Verts is erkend historisch leider in de Brusselse taxisector. In hun zoektocht naar
    de geschikte overnemer, was het voor de twee eigenaars Michel Pêtre en Jean-Michel
    Courtoy belangrijk om duurzame groei te verzekeren. Met de overname door D’Ieteren
    slaan ze twee vliegen in een klap: Taxis Verts blijft enerzijds in Belgische handen en
    anderzijds zal hun groei verdergezet worden op nationaal niveau. Het huidige
    managementteam (met Jean-Michel Courtoy en Michel Pêtre) blijft aan boord.
    Het plan is om een duurzame en innovatieve taxi-aanbieder uit te bouwen. De
    bevoorrechte link met D’Ieteren zal helpen om de chauffeurs een duwtje in de rug te
    geven richting elektrische voertuigen. Lab Box zal helpen om nog meer in te zetten op
    innovatie en digitalisatie en zo de gebruikerservaring verder optimaliseren.
    Samen hebben de twee prominente mobiliteitsspelers in België, Taxis Verts en
    D’Ieteren, de beste troeven in handen om de leider te worden in de groeiende en
    veranderende taxisector.

    Lees verder
  • latest-news

    10.02.2022

    LUCIEN - Het nieuwe fietsmerk van D'Ieteren

    Voor fietsers, door fietsers

    D’Ieteren verzamelt zijn activiteiten rond tweewielers onder het merk Lucien en heeft als ambitie de favoriete winkelketen te worden van fietsers in België.

    Een voornaam die zijn ambities weerspiegelt

    De keuze om een voornaam te gebruiken als merknaam is niet toevallig. Hij vertaalt de ambitie van D’Ieteren om met teams van gepassioneerde specialisten een lokale, gepersonaliseerde klantenervaring te bieden in alle levensfasen van de fiets. Met behulp van Lucien wil D’Ieteren een sterke en duurzame vertrouwensband opbouwen met zowel zijn klanten als zijn leveranciers.

    Karl Lechat, directeur: 'Lucien is een voornaam die vertrouwd voelt. Iedereen kent Lucien en iedereen vertrouwt hem. Het is precies dat gevoel dat we aan de klanten willen geven door hen beter te leren kennen en hen een betrouwbare en kwaliteitsvolle service te bieden. Lokale verankering en nabijheid zijn fundamentele principes van het merk.'

    De kwaliteit van de aangeboden service en de expertise van de bestaande teams waren voor D’Ieteren de belangrijkste criteria bij zijn recente winkelovernames in Brussel en Antwerpen. D’Ieteren brengt zelf zijn vaardigheden en zijn ervaring inzake netwerkbeheer, marketing, financiering en digitalisering mee en zal toezien op de permanente vorming van de teams zodat de marktontwikkelingen op de voet kunnen gevolgd worden. Deze concurrentievoordelen maken het Lucien mogelijk om zowel online als in de verkooppunten een hoogwaardige service met een menselijk karakter te creëren en zo de fietsketen te worden waar fietsers massaal voor kiezen.

    Karl Lechat: 'Onze fietsactiviteit zal over toegewijde winkels beschikken, voornamelijk in de stad omdat daar de vraag is, met deskundigen met kennis van zaken. Wij willen de klant adviseren bij oplossingen inzake financiering, verzekering, onderhoud en overnames. Lucien zal altijd klaar staan voor zijn klanten zodat ze in alle gemoedsrust van hun fiets kunnen genieten.'

    Lucien, een knipoog naar het verleden

    Hij herinnert ons aan Lucien D’Ieteren (6 juli 1880 – 24 december 1966), de visionaire ondernemer die in 1931 een andere weg insloeg met het familiebedrijf, namelijk die van het importeren van auto’s. Toen begon het bedrijf de merken Studebacker en Pierce-Arrow te vertegenwoordigen en later volgden onder andere de merken van de Volkswagen-groep.

    Karl Lechat: 'Sinds het begin is de ondernemingsgeest het duidelijkste kenmerk van het Huis D’Ieteren. Die heeft er trouwens voor gezorgd dat het bedrijf meer dan tweehonderd jaar oud is geworden. Met de lancering van Lucien willen we deze instelling voortzetten en deelnemen aan de veelbelovende ontwikkeling van de fietsmarkt in België.'

    Coming soon …

    Lucien zal in de lente van 2022 zijn eerste grote winkel openen in Brussel. Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m2 zal deze winkel beschikken over een testbaan en een werkplaats van topniveau. Met een compleet aanbod en fietsgamma, met merken als Tern, Urban Arrow en Cube ... De iBike-winkels die onlangs in Antwerpen werden overgenomen, zullen de nieuwe merknaam Lucien progressief aannemen.

    Intussen zal Lucien verder uitbreiden door winkels te verwerven in de belangrijkste steden van het land, om binnen 5 jaar over een volledig Belgisch netwerk te beschikken.

    Lucien in cijfers
    -      9 winkels, waarvan 8 in de regio Antwerpen en 1 in Elsene
    -      65 medewerkers
    -      Meer dan 30 merken vertegenwoordigd

    Ontdek Lucien online
    https://www.lucien.bike

    Lees verder
  • latest-news

    04.01.2022

    Ontdek hier onze nationale campagne

    D'Ieteren innoveert en lanceert voor het eerst een nationale multimerkencampagne van 3 tot 31 januari ter gelegenheid van de salonperiode. Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, ŠKODA en Porsche bundelen hun krachten op het nieuwe platform dezewordthet.be/voicimavoiture.be, waarop bezoekers hun ideale Top 5 van auto's kunnen ontdekken op basis van persoonlijke criteria.

    Zodra de bezoeker zijn ideale model heeft geselecteerd, kan hij via het platform de contactgegevens van de dichtstbijzijnde concessiehouder vinden of een offerte aanvragen.

    José Fernandez, Chief Marketing & Digital Officer D'Ieteren: "Deze innovatieve aanpak benut het volledige modellengamma van de Volkswagen-groep en werd zo eenvoudig mogelijk opgezet om klanten te begeleiden bij hun keuze. Er wordt rekening gehouden met hun gebruikscriteria en met de technologische ontwikkelingen, met name op het gebied van hybride en elektrische voertuigen.”

    De lancering van het internetplatform zal worden ondersteund door een grote communicatiecampagne, waaronder een digitale campagne en een grote tv- en radiocampagne.

    Januari is in de automobielsector de traditionele maand om goede deals af te sluiten en het succes van deze salonperiode is onmiskenbaar, zelfs wanneer het Salon niet plaatsvindt.

    Elk jaar is er een grote vraag van klanten naar informatie en drijven merken hun inspanningen op om het leven makkelijker te maken voor wie een nieuwe auto wil aankopen of op zoek is naar inspiratie voor een toekomstige aankoop. Wanneer klanten de deur van de showroom openen, zijn ze meestal al goed geïnformeerd dankzij de steeds uitgebreidere merkenwebsites.

    Maar vandaag waar het aanbod van modellen en vooral van motoren steeds groter wordt, is kiezen complexer geworden. Zo ontstond het idee om in een paar klikken een comfortabele oplossing te bieden door alle modellen van de importeur samen te brengen en een ‘short list’ te maken met het ideale model op de eerste plaats.

    Het adres van het platform is www.dezewordthet.be.

    Ontdek hier de campagne

    Lees verder
  • all-news

    14.12.2021

    Bike

    D’Ieteren neemt verdere stappen in het uitbouwen van zijn activiteit in de fietsretail met de overname van fietsenketen iBike in Antwerpen

    In het kader van de verdere uitbouw van D’Ieteren’s mobiliteitsstrategie werd de ambitie geformuleerd om binnen dit en 5 jaar een nationale keten op te richten voor verkoop en onderhoud van fietsen. Hiertoe volgt vandaag de tweede overname met fietsenketen iBike in Antwerpen, na de eerste overname van Goodbikes in Brussel.

    iBike is de grootste fietsenketen in de Antwerpse regio en een van de grootste spelers in België. iBike heeft 8 winkels en centraal magazijn die ongeveer 30 topmerken verkopen. iBike richt zich niet alleen tot pendelaars en stadsfietsers met een assortiment elektrische fietsen, bakfietsen, racefietsen mountainbikes vouwfietsen, reisfietsen, kinderfietsen, en ook alle accessoires en onderdelen ,maar verkoopt ook rechtstreeks aan zo'n 100 bedrijven en overheidsinstanties.

    Karl Lechat, Managing Director Bikes Division bij D’Ieteren: "Wij hebben in iBike de juiste strategische partner gevonden om samen met ons de ambitieuze toekomstplannen waar te maken. Naast een onmiskenbare operationele expertise, hooggekwalificeerd en regelmatig opgeleid personeel, en een aanbod van kwaliteitsproducten en -diensten, stelt iBike de klant centraal. Deze kwaliteit van dienstverlening door deskundige en gepassioneerde mensen zal ons in staat stellen om samen een belangrijke rol te gaan spelen in de nieuwe mobiliteit en dit met een menselijk gezicht. Als een van de eerste fietswinkelketens van België heeft iBike innovatie steeds hoog in het vaandel gedragen, wat wij samen nu naar een nieuw niveau willen tillen."

    Marc Groven, manager van iBike: "De fiets is een onbetwistbare oplossing voor een duurzamer vervoer in steden. Door onze krachten te bundelen spreekt D’Ieteren haar vertrouwen uit in onze expertise en in de kwaliteit van onze mensen. In een markt in volle verandering zijn wij verheugd deel te nemen aan een nieuw avontuur dat ons zal toelaten om, samen met D'Ieteren, de best mogelijke diensten te ontwikkelen, beschikbaar online of in de winkel. Deze zullen een belangrijke factor zijn bij de ondersteuning van de groei van de fiets in België."

    Het iBike-team, onder leiding van Marc Groven, blijft verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de Antwerpse winkels.

    De fietsketen van D'Ieteren wordt momenteel uitgebouwd door overnames, voornamelijk in grote steden, waarbij wordt verder gebouwd op de expertise van de bestaande teams. D'Ieteren voegt hieraan zijn knowhow inzake marketing, onlineverkoop, financiering, B2B en netwerkbeheer toe.

    Dankzij het ecosysteem dat de D'Ieteren Bikes divisie wil creëren, zullen hun klanten kunnen genieten van een volledig geïntegreerde en omnichannel service. Zij zullen online informatie kunnen inwinnen, een proefrit kunnen aanvragen, met ervaren adviseurs in de winkel kunnen spreken, hun fiets kunnen laten leveren, een online factuur kunnen raadplegen, enz.

    Naast zijn nieuwe positie in de Antwerpse regio is de fietsafdeling van D'Ieteren ook actief in de Brusselse regio, waar het een flagshipstore wil ontwikkelen in de leegstaande ruimtes van zijn hoofdzetel.

    Deze flagship store zal een oppervlakte van meer dan 3.000 m² beslaan, met een werkplaats en een testbaan.

    De opening is gepland voor het einde van het eerste kwartaal van 2022, met een merkidentiteit die voor de gelegenheid zal worden onthuld.

    De fietsactiviteit van D'Ieteren vormt een aanvulling op zijn auto-activiteit en andere mobiliteitsdiensten, zoals de gedeelde mobiliteit met Poppy. Het draagt actief bij tot de missie van het bedrijf om te werken aan vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen.

    Lees verder
  • 29.11.2021

    WONDERGROUP, het nieuwe ecosysteem van meerdere merken van D'Ieteren

    Claude Willaert, CEO van WONDERGROUP, vertelt erover in deze video.

    In het kader van zijn missie om een vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen na te streven, ontplooit D'Ieteren, via zijn dochtermaatschappij WONDERGROUP, een ecosysteem van meerdere merken in 3 specifieke domeinen: tweedehandswagens onder het MyWay-label, mechanisch onderhoud en herstelling en 

    • carrosserie onder het WONDERCAR-label.

    Dit ecosysteem vormt een aanvulling op de activiteiten van D'Ieteren op het gebied van de invoer en de distributie van de merken van de Volkswagen-groep via een officieel netwerk dat over heel België verspreid is.

    WONDERGROUP wil zijn diensten aanbieden voor alle automerken in België, door een digitale aanpak te combineren met een netwerk van franchisenemers.

    De ambitie is groot op alle drie de werkterreinen, hoewel de afdeling naverkoop mechaniek nog in de beginfase van ontwikkeling is.

    WONDERGROUP wil voor al zijn klanten de beste prijs-kwaliteitverhouding garanderen en een referentiespeler worden, zowel op de markt van tweedehandswagens als op die van de naverkoop.

    Lees verder
  • 13.10.2021

    Het merk CUPRA zal aanwezig zijn op de Brussels Motor Show 2022

    CUPRA zet met zijn aanwezigheid in op naambekendheid
    Aurélie Vanneste: “ Onze elektrische toekomststrategie, de unieke stijl van onze CUPRAmodellen en de sportieve insteek van het merk zullen de bezoekers van de Brussels Motor Show niet onberoerd laten.”

    CUPRA, het nieuwe merk uit de D’Ieteren-portfolio dat bij zijn lancering begin 2021 jaar niet de
    gelegenheid kreeg om zich aan het grote publiek te tonen, zal deelnemen aan zijn eerste Belgische autosalon: de Brussels Motor Show 2022. Het merk zal er aanwezig zijn met de hybride versies van de Formentor en de volledig elektrische Born.
    CUPRA heeft de ambitie om via de Brussels Motor Show meer naambekendheid te verwerven bij het grote publiek. Op dit ogenblik bestaat het distributienetwerk van het merk in België uit 10 CUPRA Corners in SEAT-concessies. De ontwikkelingsstrategie van het merk CUPRA in ons land zal de combinatie zijn van een online- en offlinebenadering om in te spelen op de wereldwijde verwachtingen van klanten, en mikt op een nationale dekking van het merk tegen eind 2024.

    Aurélie Vanneste, CUPRA Manager: “Wij kijken ernaar uit om CUPRA aan het grote publiek te
    kunnen tonen tijdens de Brussels Motor Show. Onze elektrische toekomststrategie, de unieke
    stijl van onze CUPRA-modellen en de sportieve insteek van het merk zullen de bezoekers van de Brussels Motor Show niet onberoerd laten.

    Lees verder
  • all-news

    07.10.2021

    D'Ieteren doet zijn eerste overname in de fietsdetailhandel in Brussel met de aankoop van de winkel Goodbikes

    Deze overname ligt in lijn met de ambitie van D’Ieteren om de ontwikkeling van vlotte en duurzame mobiliteit te ondersteunen en te versnellen. Het is de bedoeling van de fietsafdeling, die enkele maanden geleden werd opgericht, om binnen 5 jaar een nationale keten van verkoop en naverkoop van fietsen, voornamelijk elektrische, op te bouwen, te beginnen met de grote steden.

    Op die manier geeft D'Ieteren concreet gestalte aan zijn wens om een plaats in te nemen op de fietsenmarkt, naast zijn auto-activiteit en andere mobiliteitsdiensten, zoals gedeelde mobiliteit met in het bijzonder Poppy.

    Het aandeel van de fiets, en met name van de elektrische fiets, in dagelijkse verplaatsingen was vóór de Covid-periode al sterk gegroeid en blijft toenemen.

    Volgens de Polaris mobiliteitsstudie die D'Ieteren onlangs heeft uitgevoerd, zegt 40% van de Belgische gebruikers de fiets te willen gebruiken voor hun dagelijkse verplaatsingen; het aandeel van de fiets in de verplaatsingen zal naar verwachting stijgen van 11% tot 15% in 2030, vaak als aanvulling op de auto. Steeds volgens Polaris zullen tegen 2030 2 van de 3 fietsen elektrisch zijn.

    Karl Lechat, Managing Director Bikes Project bij D’Ieteren: "Wij willen de hele levenscyclus van de tweewieler ondersteunen, met een zeer hoge kwaliteit van de dienstverlening, zowel online als in het verkooppunt, en met een menselijk gezicht. Onze fietsactiviteit zal over speciale ruimtes beschikken, voornamelijk in de stad omdat daar de vraag is, met deskundigen met kennis van zaken. Wij willen de klant adviseren bij oplossingen inzake financiering, verzekering, onderhoud en overnames.

    Aanvankelijk zal de keten tot stand worden gebracht door overnames, waarbij gebruik zal worden gemaakt van de expertise van de bestaande teams.

    D'Ieteren zal zijn knowhow inzake marketing, onlineverkoop, financiering, B2B en netwerkbeheer inbrengen. Deze overnames beginnen in Brussel en zullen worden gevolgd door de andere grote steden.

    "Op dit moment kunnen lokale winkels niet rekenen op online ondersteuning, terwijl de grote online spelers niet beschikken over een fysiek netwerk of advies. Wij willen beide aspecten combineren door te kiezen voor een omnichannel klantervaring.”

    Dankzij het ecosysteem dat de fietsafdeling van D'Ieteren wil creëren, zullen zijn klanten kunnen genieten van een volledig geïntegreerde dienstverlening. Zij kunnen online informatie inwinnen, een proefrit aanvragen, met ervaren adviseurs in de winkel praten, hun fiets laten bezorgen, een online factuur bekijken, enz.

    "In het kader van het mobiliteitsbudget is er bij de werknemers een sterke vraag naar voorspelbaarheid en leesbaarheid. Ik ben ervan overtuigd dat het one-stop-shop, kant-en-klare aspect een belangrijke factor zal zijn bij de ondersteuning van de groei van de B2B-markt voor elektrische fietsen.”

    GoodBikes, overgenomen door D'Ieteren, is een winkel voor elektrische fietsen, bakfietsen, vouwfietsen, reisfietsen, mountainbikes en kinderfietsen. Het bedrijf werd 4 jaar geleden opgericht en heeft ook een reparatiewerkplaats. Het is gelegen aan de Amerikastraat in Elsene, naast het hoofdkantoor van D'Ieteren.

    Giovanni Franzi, manager van Goodbikes: "De fietsenmarkt is opwindend en volop in beweging. Het verheugt ons dat we daar enkele jaren geleden mee begonnen zijn en dat we ter plaatse relevante deskundigheid hebben ontwikkeld. Door deze expertise te combineren met de knowhow van D'Ieteren zullen we samen een klantenervaring met een hoge toegevoegde waarde kunnen ontwikkelen en tegelijkertijd het gebruik van de fiets voor zoveel mogelijk mensen vergemakkelijken. Dit is het begin van een mooi avontuur.”

    Het GoodBikes-team van 8 personen zal instaan voor het dagelijks beheer van de nieuwe winkel in Elsene. De winkel wordt gevestigd in het leegstaande pand van D'Ieteren in de Amerikastraat. Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m2 zal deze winkel beschikken over een testbaan en een complete en vakkundige reparatiewerkplaats. De opening is gepland voor het einde van het eerste kwartaal van 2022, met een branding die bij die gelegenheid zal worden onthuld.

     

    Lees verder
  • 17.09.2021

    D'Ieteren heeft besloten voor de periode van het Autosalon te mikken op een commerciële strategie van nabijheid met al zijn concessiehouders

    Zijn merken zullen daarom niet aanwezig zijn op de Brussels Motorshow 2022

    In de huidige marktomstandigheden vonden we dat we niet optimaal konden profiteren van onze aanwezigheid op het salon van volgend jaar.

    Voortbouwend op de positieve ervaring van 2021 zullen al onze merken begin 2022 opnieuw een dynamische verkoopcampagne voeren, waarbij een digitale aanpak gecombineerd wordt met het uitnodigen van klanten om showrooms te bezoeken in concessies over het hele land.

    Op deze manier willen we tegemoet komen aan een vraag van onze klanten, die meer flexibiliteit zoeken bij het inwinnen van informatie en gepersonaliseerd advies van specialisten in onze merken en diensten op het gebied van mobiliteit, vooral met de komst van elektromobiliteit.

    Tijdens deze periode zullen de klanten uiteraard kunnen profiteren van de traditionele voordelige voorwaarden voor de aankoop van hun voertuig.

    Lees verder
  • all-news

    09.09.2021

    Polaris Mobility Survey: hoe verandert onze mobiliteit?

    - D'Ieteren Automotive heeft een uitgebreide studie over de evolutie van onze mobiliteitsgewoonten uitgevoerd bij 3.800 burgers, 300 bedrijfsleiders, 17 experts en 8 werkgroepen.
    - De conclusies van deze studie, onder de naam Polaris Mobility, zijn beschikbaar voor alle belanghebbenden op het gebied van mobiliteit die dat wensen.
    - Deze studie kadert in de initiatieven die D'Ieteren Automotive neemt om een vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen te bevorderen.

    Zoals we weten, is mobiliteit voortdurend aan het veranderen. Er is natuurlijk de komst van elektrische auto's en multimodale platforms, maar er zijn ook de gevolgen van de pandemie en de impact van onze activiteiten op het klimaat, en de technologische ontwikkelingen.

    Al deze omwentelingen verdienden een evaluatie met de gebruikers van de verschillende mobiliteitsmiddelen en verschillende specialisten op het vlak van vervoersanalyse. Talrijke particuliere en professionele gebruikers, van alle leeftijden en uit alle regio's, werden ondervraagd over hun gewoonten en hun visie op de evolutie van hun mobiliteit.

    Deze gegevensverzameling heeft ons in staat gesteld een gedetailleerde analyse te maken van ons gedrag en onze intenties op het vlak van verplaatsingen voor de komende jaren.

    Hier zijn enkele aspecten ervan:

    Het zal geen verbazing wekken dat de respondenten de afnemende maar nog steeds essentiële rol bevestigen die de mobiliteit van de auto in hun verplaatsingen zal spelen. Zelfs indien de belangstelling voor multimodaliteit toeneemt, zal dit volgens de studie meestal in aanvulling op de auto gebeuren. Een auto die de respondenten liever zelf bezitten dan via autodelen te gebruiken.

    Initiatieven voor gedeelde mobiliteit op twee of vier wielen zullen zich blijven ontwikkelen, maar zij zullen in de eerste plaats gericht zijn op een eerder stedelijk publiek dat de flexibiliteit van het systeem op prijs stelt. Volgens Polaris gaat het tegen 2030 om bijna 12% dat daar gebruik van zal maken.

    Misschien nog verrassender is dat veel respondenten denken dat we in de toekomst minder zullen bewegen. Uit de studie blijkt ook dat we ons minder zullen verplaatsen en als we dat doen dat het meer per fiets zal zijn. Een derde van de ondervraagden zegt geïnteresseerd te zijn in fietsen, vooral in een elektrisch model. Op basis van hun antwoorden kan worden verwacht dat het aandeel van tweewielers in het totale aantal verplaatsingen in 2030 15% zal bedragen.

    Wat de B2B-kant betreft, blijkt uit de studie dat de betrokkenen enthousiast zijn over elektromobiliteit en mobiliteitspakketten voor werknemers. Dit lijkt het idee te bevestigen dat ondernemingen de locomotieven zullen zijn van verandering en van de invoering van nieuwe technologieën en gewoonten op de markt.

    Over het algemeen werd de vrijheid van flexibele en gecontroleerde mobiliteit door de meeste deelnemers als essentieel beschouwd. Wat de gedetailleerde kennis betreft van de kosten en de impact van onze verplaatsingen, die is veel groter bij de bedrijven en soms vrij gering bij de ondervraagde personen.

    Polaris leert ook dat, hoewel de respondenten zeggen steeds meer digitaal te werken, 78% van hen bij de aankoop van een auto de voorkeur geeft aan contact met de concessiehouder. Zij zullen er waarschijnlijk meer dan vroeger fietsend, te voet of met het openbaar vervoer naartoe gaan.

    Link naar en toegang tot alle details van de Polaris Mobility studie:

    De Polaris-studie, die is uitgevoerd in samenwerking met Profacts en Deloitte, is voor alle belanghebbenden op het gebied van mobiliteit beschikbaar via de link: www.dieteren.be/polaris.

    Lees verder
  • all-news

    17.08.2021

    Mobiliteit om het sociale leven te verbeteren van personen die het moeilijk hebben: de oproep voor Give & Gain-projecten van D’Ieteren is gelanceerd!

    Dit jaar doen we opnieuw een projectoproep voor verenigingen die op zoek zijn naar financiële steun voor een project dat verband houdt met solidaire mobiliteit. Dergelijke projecten moeten bijdragen tot een verbetering van het leven van de begunstigden die zich in een precaire situatie bevinden of in moeilijkheden verkeren.

    Via zijn Give & Gain-sponsoring wil D’Ieteren drie doelstellingen verwezenlijken:

    - goede doelen steunen die een link hebben met onze activiteiten

    - onze medewerkers betrekken bij de liefdadigheidsprojecten

    - onze maatschappelijke verantwoordelijkheid volop en actief vervullen

    De projecten die D'Ieteren in het kader van zijn oproepen al heeft gefinancierd, hebben het mogelijk gemaakt een brede groep begunstigden te bereiken, bij wie mobiliteit een belangrijke rol speelt in het sociale leven. Zo hebben we het dagelijkse leven kunnen verbeteren van ouderen, van mensen die geïsoleerd leven of het moeilijk hebben, van kinderen uit achtergestelde buurten of kinderen die gescheiden leven van hun ouders, van mensen met een handicap enz.

    Dankzij deze projecten konden de verenigingen materiaal aanschaffen zoals toegangsstroken, rolstoelen voor sportbeoefening, driewielers voor personenvervoer, elektrische fietsen met bakken voor het vervoer van diverse benodigdheden; of konden ze schoolreizen aanbieden, buitenruimten herinrichten om de toegang te vergemakkelijken, of kinderfietsen aankopen en fietsenstallingen bouwen ...

     

    Concreet

    - De oproep voor projecten loopt van 17 augustus tot 15 oktober 2021. In deze periode kunnen de verenigingen hun ingevulde formulier bezorgen aan giveandgain@dieteren.be.

    - De selectie van de projecten gebeurt door een Comité Give & in overeenstemming met de selectiecriteria die gelden voor de indiening van projecten.

    - Er is een envelop van 30.000 EUR voorzien waarmee een tiental projecten kan worden gefinancierd voor bedragen tussen de 1.000 en 4.000 EUR afhankelijk van het te financieren project.

    - Het project dient te worden uitgevoerd in het jaar dat volgt op de projectoproep.  De betaling van de gift vindt plaats bij ontvangst van de factuur of bestelbon en het ingevulde opvolgingsdocument.

     

    De selectiecriteria

    - De vereniging die zijn project voorstelt is een actieve vzw in België.

    - Het project kan via mobiliteit het sociale leven van kwetsbare mensen of personen in moeilijkheden verbeteren.

    - Het aantal begunstigden van het project is een selectiecriterium.

    - De toegekende financiële steun door D’Ieteren maakt het mogelijk om minstens 70% procent van het project te financieren.

    - Het feit dat een project wordt aangebracht door een personeelslid van D’Ieteren is een pluspunt, en het is nog mooier als het personeelslid betrokken is bij de vereniging die het project indient.

     

    Wens je meer informatie?

    Aarzel niet om een mail te sturen naar giveandgain@dieteren.be. We zullen jouw mail met plezier en zo snel mogelijk beantwoorden.

    Formulier voor de aanvraag van financiële steun

    Lees verder
  • all-news

    20.07.2021

    D’Ieteren Automotive helpt de slachtoffers van de overstromingen

    De directie en het personeel van D’Ieteren Automotive betuigen hun steun en medeleven aan alle personen die getroffen zijn door het noodweer en die de komende dagen en weken voor opruimings- en heropbouwwerken staan. Ten voordele van hen wenst de onderneming zich aan te sluiten bij de solidariteitsbeweging met twee acties, op korte en langere termijn.

    In eerste plaats zal een bedrag van 100.000 euro worden overgemaakt aan het Rode Kruis dat de noodhulp aan de slachtoffers lokaal coördineert.

    Verder worden intern regelingen getroffen, zodat vrijwilligers onder het personeel tijd kunnen vrijmaken om ter plaatse te gaan om hun familie of die van het personeel van onze concessiehouders bij te staan, al naargelang de behoeften en de evolutie van de situatie.

    Lees verder
  • all-news

    10.05.2021

    D’Ieteren engageert zich om zijn CO2-uitstoot met 50% te verminderen tegen 2025 en implementeert een ambitieus actieplan

    In tussentijd compenseert D’Ieteren zijn overblijvende uitstoot en wordt de onderneming koolstofneutraal

    Deze doelstelling om de koolstofvoetafdruk te verkleinen is een van de twee kernengagementen van D’Ieterens duurzaamheidsstrategie, die de ontwikkeling van een duurzame en vlotte mobiliteit voor iedereen beoogt.
    Tegen 2025 wil D’Ieteren zijn koolstofvoetafdruk met 50% verkleinen, meer bepaald voor zijn activiteiten op het gebied van fleetbeheer en logistiek en voor zijn energieverbruik. Parallel met deze acties compenseert de onderneming nu reeds haar CO2-uitstoot om koolstofneutraal te zijn, om zo zijn klimaatverantwoordelijkheid te nemen en deze niet door te schuiven naar toekomstige generaties.

    Denis Gorteman, CEO: “Ons engagement om de CO2-uitstoot van onze activiteiten terug te dringen aan de hand van een doorgedreven actieplan, is erg ambitieus en overtreft de doelstellingen bepaald in het Akkoord van Parijs om de temperatuurstijging te beperken tot 1,5 °C. Ondanks de onzekere economische context willen we niet voorbijgaan aan de uitdagingen met betrekking tot duurzaam ondernemen en investeren we nu reeds voor de toekomst. Als marktleider in onze sector willen we onze leiderspositie ook uitbreiden naar het domein van maatschappelijke verantwoordelijkheid.

    D’Ieteren engageert zich ook om gelijke kansen en inclusie te promoten. Diversiteit is immers een vector van innovatie, prestaties en levenskwaliteit binnen de onderneming die meer dan 1,2 miljoen klanten bedient.

    Hoever staan we?

    D'Ieteren meet zijn CO2-uitstoot en zet zich al meer dan 10 jaar in om die te verminderen. Het bedrijf heeft beslist zijn ambities bij te stellen met het oog op de klimatologische noodsituatie.
    In 2020 heeft D’Ieteren zijn CO2-uitstoot met meer dan 20% gereduceerd ten opzichte van 2019, het referentiejaar waarop de koolstofdoelstellingen voor 2025 zijn gebaseerd.
    Die daling werd gerealiseerd doordat er minder nieuwe voertuigen en onderdelen werden geleverd aan de concessies en doordat meer werknemers van thuis uit werkten als gevolg van de gezondheidscrisis.
    De eerste uitdaging voor D’Ieteren bestaat er dan ook in om die evolutie aan te houden nu we stilaan terugkeren naar de ‘normaliteit’, terwijl we tegelijk nieuwe acties implementeren om de CO2-uitstoot snel en duurzaam terug te dringen en zo de doelstelling voor 2025 te behalen.

    Concrete acties

    Er werden reeds heel concrete initiatieven geïmplementeerd sinds het begin van 2021 en we onderzoeken en/of ontwikkelen momenteel nog andere acties.

    Acties gelanceerd in het eerste semester van 2021

    Exclusief gebruik van groene elektriciteit, waardoor we onze CO2-uitstoot met ongeveer 1.000 ton zullen kunnen terugdringen.
    Versnelde implementatie van een groen mobiliteitsbeleid voor het personeel. Als aanvulling op de acties die we al hebben getroffen om multimodale mobiliteit en carpooling te stimuleren of de aankoop van een elektrische fiets te helpen financieren bijvoorbeeld, versnelt D’Ieteren nu de elektrificering van zijn wagenpark door personeelsleden aan te moedigen een elektrische of hybride wagen te kopen.

    ― D’Ieteren drijft niet alleen het aantal laadpalen bij zijn vestigingen gevoelig op, maar installeert ook standaard laadpalen bij werknemers die over een bedrijfswagen beschikken.
    ― Deze installaties worden uitgevoerd door het filiaal EDI (Electric by D’Ieteren), dat behalve de laadpaal zelf ook een herlaadkaart aflevert. Die kaart geeft niet alleen toegang tot het grootste openbare laadnetwerk in 25 Europese landen, maar maakt ook ‘split billing’ mogelijk, zodat de elektriciteit die werknemers thuis gebruiken om hun voertuig op te laden, kan worden doorgerekend aan de onderneming.

    Aanmoediging van structureel thuiswerk, zodat werknemers wier functie dit toelaat, drie dagen per week van thuis uit kunnen werken (in plaats van twee dagen voor de crisis). Om telewerk aan te moedigen, betaalt D’Ieteren hun een forfaitaire vergoeding om de internet-, elektriciteits- en verwarmingskosten te dekken en voorziet de onderneming het personeel van adequaat bureau- en informaticamateriaal. Die maatregelen vormen een aanvulling op de opleidingen en de tips voor teambeheer vanop afstand, het behoud van een evenwicht tussen werk en privéleven, ergonomie en de alsmaar talrijkere communicatieacties.
    Ingrijpende herziening van het leveringssysteem voor dringende onderdelen aan de concessies op basis van een doeltreffender bestellingenbeheer dat het aantal uitgevoerde ritten beperkt zonder daarbij te raken aan de klantenservice.

    Andere projecten om de CO2-uitstoot te beperken, worden uitgewerkt.

    Aangezien de doelstelling om de uitstoot tegen 2025 te halveren erg ambitieus is, zullen we de komende maanden en jaren talrijke projecten implementeren.
    Hiertoe behoort onder andere de verkleining van de bezette bedrijfsoppervlakte, met name voor de retailactiviteiten, en de herinrichting van vestigingen zoals het distributiecentrum van D’Ieteren, in Erps-Kwerps. Het doel is tweeledig:

    - de energie-efficiëntie van de gebouwen maximaliseren;
    - nieuwe werkmethoden invoeren die enerzijds telewerk stimuleren en anderzijds de samenwerking op kantoor bevorderen.

    D’Ieteren heeft ook beslist een alsmaar groener mobiliteitsbeleid voor het personeel uit te werken. Samen met haar filiaal Mob Box, gespecialiseerd in het adviseren van ondernemingen op het vlak van mobiliteit, zal de onderneming daarom een audit uitvoeren om de mobiliteitsgewoonten van het personeel nauwkeurig in kaart te brengen. Zo kan ze gerichte maatregelen nemen om de CO2-uitstoot terug te dringen en tegelijk de tevredenheid van het personeel te verhogen.

    Het gebruik van groene stroom voor het opladen van voertuigen bij medewerkers thuis of tijdens het telewerken is een project dat momenteel wordt bestudeerd.

    Deze acties vervolledigen de milieu-initiatieven die al verscheidene jaren bestaan

    Al sinds 2006 voert D’Ieteren via D’Ieteren Immo, het vastgoedfiliaal van de D’Ieteren-groep, een uitgebreid programma aan acties om de koolstofvoetafdruk van het vastgoedpatrimonium te verkleinen. Dat gebeurt onder meer door het beperken van het energieverbruik via monitoring van de prestaties van de installaties, door op deze sites groene elektriciteit te produceren, en door de zelfgeproduceerde energie op te slaan.

    Compensatie van de momenteel onvermijdelijke uitstoot

    Naast onze acties om de koolstofuitstoot van onze activiteiten te verlagen, neemt D’Ieteren ook zijn verantwoordelijkheid voor het momenteel onvermijdelijke deel van zijn klimaatimpact en investeert het in koolstofkredietprojecten met VCS-label om zijn uitstoot van 2020 te compenseren. In samenwerking met CO2Logic ondersteunt D’Ieteren twee types van projecten: het ene maakt het mogelijk om CO2-uitstoot te absorberen via een natuurbehoudsproject, terwijl het andere CO2-uitstoot vermijdt dankzij de productie van hernieuwbare energie.

    Project voor het behoud van het tropische woud in Guatemala

    Het natuurpark van Sierra del Lacandón biedt een zeldzame en rijke biodiversiteit. Toch verliest het park elk jaar een deel van zijn bosomvang door slechte landbouwpraktijken: branden als gevolg van brandcultuur en illegale ontbossing. Dankzij de steun van D’Ieteren kan het project doeltreffende maatregelen implementeren om elk van deze uitdagingen aan te gaan. Zo draagt het project bij tot de bescherming van de bijna 2.600 hectaren primair bos, hetzij bijna 2,3 miljoen bomen die zo hun vitale rol op het vlak van CO2-absorptie en -sekwestratie kunnen blijven spelen, alsook tot de bescherming van talloze diersoorten die met uitsterven bedreigd zijn.

    Ontwikkelingsproject voor hernieuwbare energie in India

    Het elektriciteitsnet in India steunt voor het overgrote deel op elektriciteitscentrales op fossiele brandstoffen, zoals steenkool, en stoot dus enorme hoeveelheden CO2 uit. De Indische energiesector draagt dan ook in ruime mate bij tot de klimaatopwarming en tot de problemen inzake luchtkwaliteit. Het project dat D’Ieteren mee ondersteunt, heeft als doel om een netwerk van windmolens uit te bouwen om het elektriciteitsnet te voeden met schone en hernieuwbare energie en om de transitie naar een koolstofarme economie te bewerkstelligen. Dit project garandeert nu reeds de productie van bijna 780 GWh aan hernieuwbare energie en levert duurzame elektriciteit aan meer dan 720.000 Indische gezinnen.

    Antoine Geerinckx, oprichter van CO2Logic: “We geven het label ‘CO2-Neutral’ aan organisaties die hun klimaatimpact berekenen, beperken en compenseren. Sinds 2015 wordt dit label bovendien gevalideerd door de onafhankelijke externe certificeerder Vinçotte om extra credibiliteit te garanderen. Het ‘CO2-Neutral’ label is niet alleen een positieve erkenning in het belang van onze planeet, maar geeft de gecertificeerde ondernemingen ook erkenning voor de milieu-inspanningen verbeteringen die ze leveren. Bravo D’Ieteren.


    Denis Gorteman, CEO van D’Ieteren: “Maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt pas zinvol en doeltreffend als het enerzijds kadert in de strategie van de onderneming en anderzijds het personeel achter haar slagvaardige aanpak weet te scharen. Bij D’Ieteren werkt iedereen aan de mobiliteit van de toekomst door onze vaardigheden en knowhow ten dienste te stellen van onze klanten en door diensten aan te bieden die bijdragen tot een duurzame levensstijl.


    Dankzij de initiatieven om onze CO2-uitstoot te beperken en te compenseren, draagt D’Ieteren bij tot de verwezenlijking van drie doelstellingen op het vlak van duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties.

    Onze duurzaamheidsstrategie

    Mobiliteit is niet alleen ons beroep maar ook een maatschappelijke uitdaging. We zijn dan ook bijzonder goed geplaatst om onze expertise en knowhow ten dienste te stellen van onze klanten, onze partners, onze medewerkers en de maatschappij als geheel. We hebben de ambitie om uit te groeien tot de referentie en een inspiratiebron op het gebied van duurzame mobiliteit. Verantwoord ondernemen is ook een duurzame groei voor iedereen promoten en onze milieu-impact beperken. Die twee prioritaire engagementen kaderen perfect in onze globale benadering.

    Onze aanpak

    Onze prioritaire engagementen:

    - Onze CO2-uitstoot maximaal verminderen
    - Gelijke kansen en inclusie promoten

     

    Persbericht (pdf)

    Lees verder
  • all-news

    23.04.2021

    POPPY LANCEERT HAAR NIEUWE APPLICATIE, 100% HOMEMADE.

    Innovatie op maat van de behoeften van haar community, dankzij:
    • Een immer groeiende vloot: in totaal 1.650 gedeelde voertuigen, waarvan 200
    bijkomende wagens en 350 nieuwe steps in 2021.
    • Vernieuwende partnerships zoals met Edenred, waardoor Poppy eco-cheques
    als betaalmiddel kan aanbieden, uniek voor gedeelde mobiliteit.
    • De lancering van de nieuwe applicatie en website, beiden met nieuwe
    functionaliteiten en volledig in house gecreëerd door het Poppy team.

    De lokale Belgische startup voor gedeelde mobiliteit, Poppy Mobility, wil steeds verder gaan in innovatie en lanceert vandaag haar nieuwe, 100% homemade, applicatie die diverse nieuwe functionaliteiten aanbiedt.
    In 3 jaar tijd heeft Poppy een vloot opgebouwd van 650 ecologisch verantwoorde
    wagens, 400 scooters en binnenkort 550 elektrische steps in de steden Brussel en
    Antwerpen en op 3 luchthavens, Zaventem, Antwerpen en Brussel Zuid Charleroi.
    Poppy, dat is de vrijheid om je 24/7 gemakkelijk te kunnen verplaatsen in een steeds
    groter wordende zone, en vooral ook in heel België, tegen een ultracompetitieve
    all-inclusive prijs. Sinds de oprichting heeft deze lokale startup altijd als belangrijkste
    missie gehad om innovatie ten dienste te stellen van de behoeften van de Poppy community. Dit door in 2019, slechts een jaar na de oprichting, een van de eerste startups
    in Europa te worden die drie verschillende soorten voertuigen in 1 app aanbiedt.

    Laetitia Gutierrez, CMO van Poppy Mobility, «Poppy staat voor het heroverwegen van je dagelijkse mobiliteit. Een verandering van mentaliteit, afzien van een eigen voertuig en de logica en efficiëntie zien in het gebruiken van een deelvoertuig, enkel wanneer je het nodig hebt. Talrijke onderzoeken tonen aan dat een personenwagen 96% van de tijd stilstaat, wachtend op een volgende rit. Deze eigen wagen kost gemiddeld een vaste prijs van € 400 per maand en is meestal niet de milieuvriendelijkste oplossing. Poppy probeert maximale efficiëntie uit de voertuigen te halen, de gebruikers reserveren enkel een voertuig wanneer zij dit nodig hebben en betalen enkel bij gebruik. Stel je eens voor dat je in plaats van een eigen wagen juist honderden wagens, scooters en steps tot je beschikking hebt, overal in de stad.»

    POPPY, EEN BELGISCH SYMBOOL VAN DE TOEKOMST VAN
    MOBILITEIT.
    Bij de oprichting in 2018 was het hoofddoel van deze Belgische startup om stedelijke mobiliteit te analyseren en een haalbare en complementaire oplossing te bieden voor het bestaande ecosysteem. Het
    oprichtende team vond het dan ook logisch om een Belgisch symbool, de klaproos («Poppy» in het Engels) te kiezen als naam (en kleur)
    voor deze nieuwe gedeelde mobiliteitsoplossing, die nu overal in de
    stad aanwezig is.

    EEN STEEDS GROTER WORDENDE VLOOT VAN VOERTUIGEN.
    In 2020 had de gedeelde mobiliteitsstartup al besloten haar vloot meer dan te verdubbelen om aan de snel groeiende vraag te voldoen. Poppy biedt momenteel al
    een zeer complete mix van wagens aan dankzij de Seat Ibiza, een handgeschakelde
    wagen op bio CNG, de Opel Corsa, een automaat met comfortabele autonomie en
    een aanzienlijke ecoscore en twee compactere modellen, automatisch en elektrisch,
    de Seat Mii electric en de Skoda e-Citigo. Begin 2021 verwelkomt de rode vloot
    van Poppy hier bovenop nog 150 nieuwe Opel Corsa wagens en net voor de
    zomer nog eens 50 wagens van een nieuw model. Hierdoor komt de teller van het
    totaal aantal Poppy wagens op 700 te staan. Ook het aantal steps dat men in de
    straten van Antwerpen centrum kan spotten verhoogt van 200 naar 550.

    EEN VEELBELOVENDE, NOG COMPLETERE APPLICATIE.
    Bovenal markeert april 2021 de lancering van de nieuwe Poppy app, het resultaat van
    meer daneen jaar lang ideeën uitwerken en creëren. Van A tot Z Intern gecreëerd door
    haar team van ontwikkelaars biedt de app nieuwe functionaliteiten aan, zoals Bancontact als het voornaamste betaalmiddel, de aankoop van credit packs rechtstreeks
    in de app en de mogelijkheid om vrienden aan te brengen. De applicatie werd op
    19 april door Poppy aangekondigd en zal in 2021 verder worden verrijkt met nieuwe
    functionaliteiten, waarbij de startup altijd bijzondere aandacht heeft besteed aan de
    feedback van haar community en de steden waarin Poppy actiefis. Deze ontwikkeling
    van de eigen applicatie met nieuwe functionaliteiten bood meteen ook de opportuniteit om ook de website, www.poppy.be, te vernieuwen.

    INNOVATIE EN WAARDEVOLLE PARTNERSHIPS.
    Ondanks de uitdagingen die de gezondheidssituatie in 2020 met zich meebracht,
    aarzeldePoppy niet om lokale en innovatieve partnerships aan te gaan. Meest recent
    nog met Edenred, waardoor Poppy gebruikers nu ook prepaid packs kunnen aankopen met eco-cheques. Een waardevolle samenwerking die deel uitmaakt van een
    groene logica en dieeen primeur is in de sector van gedeelde mobiliteit.
    Een tweede exclusiviteit van deze lancering is het partnership tussen Poppy en Bancontact, waardoor Poppy een van de eerste Belgische bedrijven, en de eerste in
    gedeelde mobiliteit, is dat Bancontact aanvaardt als recurrente betaalmiddel.

    ONTDEK DE POPPY APPLICATIE VIA DE VOLGENDE LINKS EN ONTVANG TOT EIND APRIL GRATIS UNLOCKS:

    Apple

    Google play

    Lees verder
  • all-news

    29.03.2021

    Gezamenlijk initiatief “Sterker dan corona” zet de kracht van mensen in de schijnwerpers

    PERSBERICHT

    Gezamenlijk initiatief “Sterker dan corona” zet de kracht van mensen in de schijnwerpers

    Ambassadrice Kim Gevaert: “Motivatie is een werkwoord”

    Brussel, 27 maart 2021

    Vandaag is het initiatief “Sterker dan corona” afgetrapt. Deze campagne steekt de hele bevolking een hart onder de riem. Via verschillende verhalen toont ze hoe iedereen – burgers, werknemers, zorgverleners, ondernemers, artiesten, scholieren en studenten – al meer dan een jaar blijk geeft van uitzonderlijke kracht, creativiteit en doorzettingsvermogen om de crisis het hoofd te bieden. “Sterker dan corona” stemt dus ook hoopvol over de toekomst en het herstel. Olympisch kampioene Kim Gevaert is de ambassadrice van het initiatief, dat tot stand kwam met de steun van een reeks bedrijven en media.

    De campagne zet de kracht van ons allen in de verf via een aantal zeer herkenbare situaties: “de kracht om 8 uur lang je masker op te houden”, “de kracht om te wachten op de heropening”, “de kracht om bij te leren op je 82ste”. De campagne draait rond de creativiteit en het aanpassingsvermogen die we collectief opbrengen om met deze crisis om te gaan, elk op zijn of haar manier.

    De initiatiefnemers zien in deze inspanningen ook een hoopvol signaal voor de toekomst.

    Kim Gevaert, Olympisch kampioene en ambassadrice van “Sterker dan corona”: “Iedereen is al meer dan een jaar lang ongelofelijk sterk en creatief geweest. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat we dit ook in de toekomst kunnen blijven doen. We roepen iedereen op ervoor te blijven gaan. Samen komen we er wel, we laten niemand achter. Motivatie is een werkwoord. Zo bouwen we allemaal samen aan het herstel van morgen.”

    Maarten Vansteenkiste, professor motivatiepsychologie aan Universiteit Gent: “Verbindende, sociale projecten kunnen voor een motivationele en mentale boost zorgen om de maatregelen te blijven volhouden en samen uit deze crisis te geraken.”

    Omer Van den Bergh, professor gezondheidspsychologie aan de Katholieke Universiteit Leuven: “De pandemie treft ons allemaal. Het overwinnen ervan kan alleen lukken door sociale verbondenheid als bron van weerbaarheid en inzet om ons gezamenlijk doel te bereiken.”

    De initiatiefnemers benadrukken dat de coronacrisis niet enkel een impact heeft op gezondheid, maar ook maatschappelijk, economisch en mentaal. Met de campagne willen ze dan ook de motivatie van de bevolking en het herstel van het vertrouwen versterken.

    Het initiatief gaat uit van tien bedrijven en bedrijfsleiders. Het opzet heeft nadrukkelijk geen enkel commercieel, noch politiek oogmerk. Het initiatief wordt wel mee ondersteund door organisaties van werkgevers.

    Mensen spelen de hoofdrol

    “Sterker dan corona” is de komende weken te ontdekken in kranten, magazines, radio, tv, affichage en sociale media. Steunende bedrijven nemen zelf ook initiatieven richting hun eigen werknemers en klanten.

    De hoofdrol in de campagne is weggelegd voor verhalen van mensen met een zeer diverse achtergrond die elk op hun manier de kracht hebben gevonden om met de coronacrisis om te gaan.

    Iedereen wordt opgeroepen om op sociale media te delen wat hun “kracht” is onder de hashtag #sterkerdancorona.

    Ook aan bedrijven, organisaties en verenigingen wordt gevraagd zich massaal bij “Sterker dan corona” aan te sluiten om hun werknemers, leden of sympathisanten een hart onder de riem te steken. Ze kunnen meteen aan de slag met een volledig communicatiepakket met campagnematerialen om verder te verspreiden.

    Meer informatie over de campagne is beschikbaar op de campagnesite www.sterkerdancorona.be.
    Campagnebeelden en andere materialen zijn hier beschikbaar.

    Meer informatie:
    Robbe Libbrecht - 0497/23.30.38
    Fons Van Dyck - 0486/25.92.19

    -Einde bericht-

    Over “Sterker dan corona”
    “Sterker dan corona” gaat uit van een reeks bedrijven die financieel bijdragen aan de campagne: AXA, Belfius, Colruyt Group, D’Ieteren, ENGIE, Ethias, McDonald’s, Nationale Loterij, Port of Antwerp en Randstad. De organisatie, creatie en productie worden in handen genomen door het communicatiebureau BBDO. Verder geniet het initiatief de steun en medewerking van de volgende mediabedrijven: DPG Media, JCDecaux, Mediafin, Mediahuis, Groupe Rossel, Roularta, RTL Belgium, SBS Belgium. Kim Gevaert treedt op als ambassadrice met de steun van Allianz.
    www.sterkerdancorona.be

    Lees verder
  • all-news

    15.02.2021

    Elke week 100 laadpalen!

    EDI (Electric by D’Ieteren) rekent op een voortzetting van zijn groei in 2021 en beoogt
    zo’n 100 laadpalen per week te installeren om in 2021 tot 5.600 oplaadpunten te
    komen.

    Tussen 2019 en 2020 is de verkoop bij EDI verviervoudigd van 435 naar 1.805 oplaadpunten.Ook al blijft de economische context complex, de stijgende verkoop van hybride en elektrische modellen zet zich voort en duwt ook de vraag naar oplaadoplossingen de hoogte in. EDI is gespecialiseerd in het plaatsen van laadpalen op het werk en thuis, die gemiddeld 80% van de elektriciteit voor voertuigen met een batterij aanleveren. Op het Belgische grondgebied werken de merken Audi, VW, Porsche, ŠKODA, SEAT en CUPRA met EDI samen om aan hun klanten totaaloplossingen te kunnen aanbieden voor hun elektrische gamma.

    Dit succes is in het bijzonder te verklaren door de wens van klanten om een beroep te kunnen doen op een totaalservice die gaat van een audit bij aanvang, over de installatie tot de dienst naverkoop. Hierbij inbegrepen is ook de toegang tot een van de meest uitgebreide openbare laadpalennetwerken in Europa van meer dan 170.000 oplaadpunten evenals de toegang tot zijn online platform. 99% van de openbare oplaadstations in België zijn compatibel met de EDI-kaart en de compatibiliteit bedraagt meer dan 80% op Europees niveau. Tegenover een tiental medewerkers in 2019 telt het team van EDI vandaag zo’n vijftig personen waarvan ongeveer tien ingenieurs en een twintigtal technici die gespecialiseerd zijn in de installatie van laadpalen.

    Bedrijven zijn in het bijzonder geïnteresseerd in aangepaste oplossingen zoals ‘split billing'(opgesplitste facturatie). Deze zorgen ervoor dat gebruikers van een bedrijfswagen, elektrisch of hybride, automatisch hun verbruikte elektriciteit krijgen terugbetaald wanneer er bijvoorbeeld thuis wordt opgeladen. Het ingenieursconsultingbedrijf Sweco, de fabriek van Audi Brussels in Vorst, het training center van Club Anderlecht, meerdere politiezones en talrijke andere professionele klanten en concessiehouders hebben hun uitrusting van laadpalen voor elektrische voertuigen aan EDI toevertrouwd.Wat de technologische ontwikkeling betreft ziet EDI een opportuniteit in de komst van nieuwe reglementeringen zoals het capaciteitstarief in Vlaanderen in 2022. Dit zal de markt van de intelligente en geconnecteerde laadpalen gunstig beïnvloeden aangezien ze in staat zijn de oplaadsnelheid te moduleren in functie van het elektriciteitsverbruik van het gebouw om te allen tijde onder een bepaalde drempel te blijven. Op termijn zal het moduleren van de oplaadsnelheid toelaten om een overschot van hernieuwbare energie doeltreffend te absorberen op het ene moment en een tekort op andere.

    #Laadpalen #EDI #Electric
    Lees verder
  • all-news

    22.01.2021

    Mobivious

    «Laat uw auto nakijken – vanuit uw zetel.»

    Wagenonderhoud hoeft geen stress met zich mee te brengen.

    «Als wageneigenaar heeft u allerlei verantwoordelijkheden. U moet ervoor zorgen dat uw auto veilig kan rijden en hem daarom op tijd en stond laten keuren en onderhouden. Deze zaken zijn uiteraard noodzakelijk, maar kunnen ongelegen komen en daardoor onnodige stress veroorzaken.

    Dankzij Mobvious kunt u deze stress vermijden. Mobvious voorziet wageneigenaars van grondig opgeleide, gecertifieerde en verzekerde chauffeurs die uw auto naar de autokeuring of naar de garage brengen voor onderhoud en bandenvervanging – dat alles terwijl u rustig uw gang kunt gaan thuis of op kantoor.

    De centrale dispatch van Mobvious regelt waar en wanneer de wagen wordt opgehaald,zorgt ervoor dat de chauffeur weet wat er met de wagen moet gebeuren, en laat u weten welke documenten u moet klaarleggen. Mobvious maakt zelfs de afspraak bij de autokeuring voor u, zodat u ook online geen tijd moet verspillen.»

    #Mobivious #Bestuurder
    Lees verder
  • all-news

    14.01.2021

    Skipr wint prestigieuze gouden medaille tijdens Europese startup-prijs voor mobiliteit!

    Onze partner Skipr nam op 14 januari een gouden medaille mee naar huis tijdens The European Startup Prizes for Mobility. Ze kwamen als winnaar naar boven uit een deelnemerspool van meer dan 550 startende bedrijven en het team van 35 gepassioneerde werkkrachten kon niet trotser zijn.
    Als alternatief voor de klassieke bedrijfsmobiliteit, biedt Skipr met het haar duurzaam bedrijfsmodel een manier voor bedrijven om op een slimme manier flexibiliteit te creëren voor werknemers en de CO2-uitstoot te verminderen.
    “Het is nog een lange weg richting duurzame oplossingen voor bedrijfsmobiliteit maar we staan al een stap dichter bij een maatschappij waar ecologie en economie hand in hand gaan”, zo zegt mede-oprichter en CEO van Skipr, Mathieu de Lophem.

    Meer info over de mobiliteitsrevolutie van Skipr vind je hier

    Lees verder
  • all-news

    01.01.2021

    De verwerking van uw persoonsgegevens is vanaf 1 januari veranderd.

    Onze activiteiten die voorheen werden beheerd door s.a. D’Ieteren nv zijn sinds 1 januari 2021 ondergebracht in de nieuwe juridische entiteit D’Ieteren Automotive s.a./nv. Deze laatste is dus vanaf die dag de beheerder geworden van uw persoonlijke gegevens in strikte overeenstemming met de regels voor de bescherming van het privéleven.

    Meer weten

    Lees verder
  • all-news

    01.01.2021

    D’Ieteren, “Moving People Forward”

    Een nieuwe merkidentiteit die aansluit bij de ambities van het bedrijf

    EEN NIEUWE MERKIDENTITEIT

    D'Ieteren Auto wordt D'Ieteren en neemt een nieuwe merkidentiteit aan om zijn ambities kracht bij te zetten.


    Deze verandering van commerciële naam en van identiteit valt samen met de invoering van de nieuwe organisatiestructuur van de D’Ieteren Group, waarin de activiteiten van de autodistributie worden overgenomen door het nieuwe filiaal D'Ieteren (waarvan de juridische naam D'Ieteren Automotive SA/NV is), dat voor 100% in handen is van de groep. Deze filialisering plaatst de historische activiteit van de groep op hetzelfde niveau als zijn 3 andere activiteiten, namelijk Belron, Moleskine en D'Ieteren Immo, en wil aan de groep de nodige flexibiliteit en wendbaarheid geven om zijn ontwikkelingstraject zo goed mogelijk uit te stippelen.


    “De naam D'Ieteren is het centrale element van onze nieuwe identiteit omdat deze het kostbare familie-erfgoed in zich draagt waar we trots op zijn. Een erfenis van meer dan tweehonderd jaar aanpassingen aan veranderingen in de mobiliteit en aan de verwachtingen van onze klanten. De pijlvormige ‘Forward’ die eraan is toegevoegd, symboliseert de wens van het bedrijf om vooruit te gaan, open te staan voor veranderingen en voortdurend te innoveren om de nieuwe uitdagingen van de mobiliteit van de toekomst aan te gaan. De 3 hoeken van ‘Forward’ staan voor de 3 pijlers die elk van onze beslissingen sturen: onze klanten, onze medewerkers en onze stakeholders.” José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer

    GROTE AMBITIES

    Elektrische en geconnecteerde voertuigen, digitalisering van de klantervaring, deeleconomie en klimaatuitdaging zetten de mobiliteitswereld op zijn kop. Centraal bij deze veranderingen staat de missie van D'Ieteren om te werken aan de opbouw van een vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen.

    Vanuit dat standpunt heeft D’Ieteren de ambitie om, naast de eigenlijke autodistributie, tegen 2025 de spontane keuze te worden inzake mobiliteit in België en van mobiliteit een hefboom te maken voor duurzame ontwikkeling voor de komende generaties.

    Er werden vier strategische assen vastgelegd.
    • Customer experience: het leven van onze klanten verbeteren door uitmuntendheid in hun mobiliteitservaringen na te streven. 
    • Product & service portfolio: een duurzaam product- en dienstenportfolio ontwikkelen en aanpassen in overeenstemming met de nieuwe mobiliteitsgewoonten van de klanten. 
    • Mobility ecosystem: een coherent ecosysteem opbouwen dat de noden met betrekking tot duurzame mobiliteit dekt, via onze kanalen en onze netwerken van partners. 
    • People: aan onze huidige medewerkers en toekomstige talenten 'a great place to work’ aanbieden waar we onze bedrijfswaarden elke dag weer doen leven.

    D'Ieteren wil deze ambitie op een verantwoorde manier realiseren, met respect voor het milieu, zijn klanten, zijn medewerkers en de lokale gemeenschappen.

    “De manier waarop we ons verplaatsen is een zeer belangrijke uitdaging bij de bescherming van onze planeet. Om die reden verbindt D’Ieteren zich ertoe om een duurzame mobiliteit op te bouwen. Dit is een verantwoordelijkheid die we op voorbeeldige wijze als marktleider willen opnemen.” Denis Gorteman, CEO D’Ieteren

    D'Ieteren neemt twee belangrijke verbintenissen op zich.
    • Bijdragen aan de bescherming van het milieu door de CO2-voetafdruk van zijn activiteiten tegen 2025 te verminderen met 50 procent. “Behalve het duurzaam beheer van al onze gebouwen en consumptiegoederen, zal het verminderen van onze CO2-voetafdruk ook worden doorgevoerd via een groener mobiliteitsbeleid. Elektrificatie, telewerken, videoconferencing, multimodaliteit … zijn evenzeer wegen die ons naar ons doel zullen leiden. Vanaf 2021 zullen we onze CO2-uitstoot compenseren met programma’s van herbebossing en milieubehoud.
    • Een inclusieve groei bevorderen door te ijveren voor gelijkheid van kansen en diversiteit binnen het bedrijf, recruteren via loopbaanontwikkeling of terugkerende sensibiliseringsacties. “Diversiteit in al haar vormen, of het nu gaat om geslacht, afkomst, leeftijd enz. is een bron van creativiteit, want zij maakt meer standpunten mogelijk en draagt bij tot vernieuwing.

    Met deze twee verbintenissen wil D’Ieteren een versnelling hoger schakelen zowel op het vlak van duurzaamheid als wat betreft zijn aantrekkelijkheid als werkgever.

     

    Lees verder
  • all-news

    11.12.2020

    OVERLIJDEN VAN BARON ROLAND D’IETEREN Erevoorzitter

    Met grote droefheid kondigen de Groep D'Ieteren en zijn Raad van Bestuur u het overlijden aan van hun Erevoorzitter, Baron Roland D'Ieteren, op 78-jarige leeftijd.

    Als afgestudeerde handelsingenieur aan de Solvay Business School en INSEAD-alumnus begon Roland D’Ieteren zijn carrière bij Volkswagen in Mexico, en vervoegde daarna het familiebedrijf in 1973. Decennialang zette hij het werk van vijf generaties voort, eerst als Voorzitter en CEO en daarna als Voorzitter van de Raad van Bestuur. Roland D'Ieteren stimuleerde voortdurend het ondernemerschap, lag aan de basis van nieuwe activiteiten, en werkte aan de internationale expansie van de Groep. Zijn medewerkers en vrienden getuigen van zijn buitengewone teamgeest en bewonderen de familiewaarden die hij dagelijks uitdroeg.

    Sinds zijn vertrek in 2017 bleef Roland D'Ieteren met zijn innemende en zorgzame persoonlijkheid aanwezig binnen de Groep. Discreet en vrijgevig als hij was, besteedde hij het grootste deel van zijn tijd aan zijn passie voor auto’s en aan zijn naasten.

    Nicolas D'Ieteren, Voorzitter van de Raad van Bestuur en zoon van de overledene, meldt bedroefd: "Het Huis van D'Ieteren is in rouw. Het heeft zijn patriarch verloren. Hij heeft zijn hele leven en al zijn energie aan het familiebedrijf gewijd. Een bijzonder enthousiaste man en een buitengewone vader heeft ons net verlaten. We zullen hem erg missen."

    Al zijn medewerkers betuigen hem de eer die hem toekomt.

    Lees verder
Meer nieuws

Nieuws over onze merken

Ontdek het laatste nieuws over onze voortdurend evoluerende merken.