6 merken, 1 Advies

D'Ieteren innoveert en lanceert voor het eerst een nationale multimerkencampagne van 3 tot 31 januari ter gelegenheid van de salonperiode. Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, ŠKODA en Porsche bundelen hun krachten op het nieuwe platform dezewordthet.be/voicimavoiture.be, waarop bezoekers hun ideale Top 5 van auto's kunnen ontdekken op basis van persoonlijke criteria.

Zodra de bezoeker zijn ideale model heeft geselecteerd, kan hij via het platform de contactgegevens van de dichtstbijzijnde concessiehouder vinden of een offerte aanvragen.

José Fernandez, Chief Marketing & Digital Officer D'Ieteren: "Deze innovatieve aanpak benut het volledige modellengamma van de Volkswagen-groep en werd zo eenvoudig mogelijk opgezet om klanten te begeleiden bij hun keuze. Er wordt rekening gehouden met hun gebruikscriteria en met de technologische ontwikkelingen, met name op het gebied van hybride en elektrische voertuigen.”

De lancering van het internetplatform zal worden ondersteund door een grote communicatiecampagne, waaronder een digitale campagne en een grote tv- en radiocampagne.

Januari is in de automobielsector de traditionele maand om goede deals af te sluiten en het succes van deze salonperiode is onmiskenbaar, zelfs wanneer het Salon niet plaatsvindt.

Elk jaar is er een grote vraag van klanten naar informatie en drijven merken hun inspanningen op om het leven makkelijker te maken voor wie een nieuwe auto wil aankopen of op zoek is naar inspiratie voor een toekomstige aankoop. Wanneer klanten de deur van de showroom openen, zijn ze meestal al goed geïnformeerd dankzij de steeds uitgebreidere merkenwebsites.

Maar vandaag waar het aanbod van modellen en vooral van motoren steeds groter wordt, is kiezen complexer geworden. Zo ontstond het idee om in een paar klikken een comfortabele oplossing te bieden door alle modellen van de importeur samen te brengen en een ‘short list’ te maken met het ideale model op de eerste plaats.

image loader